En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Kattis - 10 augusti 2012 21:11

Det gossfyllda huset är fullare än vanligt. Och som det brukar har det självfallet fyllts med ännu fler gossar.
De minsta av mina egna slumrar redan. Efter att ha fyllt magarna med blandad variant av fredagsmys.
Den restrerande äldre skaran fyller ut sofforna i vardagsrummet till bredden och har filmkväll. Som vanligt är det någon märklig blandning av rymdfigurer, enorma vapen, förödande explosioner och öronbedövande ljud. Knappast något jag själv skulle ha valt.
Mannen min brukar ibland lite omtänksamt fråga vilken film jag skulle vilja se. Men jag har ju inte den blekaste aning om vad för filmer det görs nu för tiden....
Mina 'tjejkvällar' brukar visa gamla godingar som 'oceans eleven', 'gone in sixty seconds', 'fast & furious' & en eller annan Audrey Hepburn-rulle.
Får väl börja glo på trailers....
Ps. Fast & Furious kommer ju i alla fall med en ny nästa år!! Ds

Av Kattis - 10 augusti 2012 16:44

Plockat, tömt och blåst ut flertalet prylar som ligger på altan.
Solljuset har bleknat och doften fuktat till sig. Jag vädrar sensommar i luften.
Visst, det kan mycket väl komma en och annan bad-dag igen. Någon stunds plask vid stranden kan jag gärna ta emot.
Men jag börjar ändå så smått att smygnjuta av den avkopplande stämning som sensommarn för med sig

Av Kattis - 10 augusti 2012 11:04

Påsen med smärtstillande ligger ännu på hyllan. Ingen smärta här inte. Skönt!


Gubben sparkade jag till jobbet efter att jag fått sova ut lite. Stackarn, trodde han skulle få pyssla om mig och vara ledig ;) Bättre nytta gör han där på jobbet, än att klaga på att jag inte ligger still och tar det lugnt!

Slängt in en soffa i en maskin (eller tyget, ni fattar), en annan maskin med kläder och dammsugit nedervåningen. Hemmafruns sjukskrivning....Tre dagar ordinerades jag. Men mår jag bra är det väl ingen fara?! 


Vad jag gjort för ingrepp håller jag nog för mig själv. Än så länge. Det var inget farligt alls, men desto mindre trevligt. En relativt vanlig "åkomma" och en väldigt vanlig operation. Men nervositet kan infinna sig ändå. Och det är underbart när den är över....


Igår var det som att sommaren var över. Och idag är det likadant. Kallt. Det krävs långbyxor. Och varm mat. Kanske en soppa till lunch?

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards