En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 28 september 2012

Av Kattis - 28 september 2012 15:08

Gossarna röjer runt på övervåningen. Fredagsstäd kallar vi det. Och de sköter sin våning själva. Så gott som, jag brukar vara snäll och dammsuga trapphallen.
Observera mitt ordval av 'snäll'! För där är jag duktig, och bestämd. De ska städa sina rum på egen hand! Och jag går inte med på att de skulle vilja ha det 'mysigt stökigt' på nåt sätt! Nej städat är städat, och inget annat.
Fast det där med dammtorkning är jag sämre på. Det görs lite mer sällan och vid lite större behov.

I övrigt letar jag febrilt efter fredagsmyskänslan och hoppas att den infinner sig i takt med att mörkret sänker sig

Av Kattis - 28 september 2012 13:00

Vägen är takad av blöta tunga lövgrenar. Leder fram till källan.

Vi trampar i lera, plaskar i vatten och ser ut över sjön. Det är vackert...




     


Njuter av synen av traskande barn och virvlande hund. Njuter av naturen. Av livet.

Av Kattis - 28 september 2012 11:02

Det skulle cyklas idag. Till skolan skulle det rullas. 

Det går lätt när vägen lutar åt vårt håll, men när det lutar uppåt blir det jobbigt. Då är det tur att man har en snäll bror...



Att ta en omväg en bit ifrån mamma är också ett sätt att testa separation när man är liten.



Idag är det fredag och vi har en lugn dag framför oss. Inget dagis idag. Vi tar nog en sväng till skogen...


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards