En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av Kattis - 9 oktober 2012 11:13

 

Drömmar av glas.

Skärvor som river i mitt inre.


Av Kattis - 9 oktober 2012 08:52

Tänder några blockljus och hälsar mig själv välkommen...


Som nybliven vuxen är det inte helt lätt att veta vem man är, på riktigt, och veta vad man vill och vart man ska.

Att så bjuda in barn i tvåsamheten, och sedan låta syskonskaran växa ytterligare, ger många fler nyanser och aspekter av livet och den egna personen. Men det gör det kanske inte lättare att hitta sig själv. Möjligen fler sidor och öppna ännu fler rum inombords.

Att hitta sig själv och sina egna viljor och värderingar har må hända inte så mycket med den egna kroppen att göra.

Men det är ändå den som är själens spegel... Att hitta sig själv gäller hela vägen inifrån och ut!


När man växer fysiskt i takt med livet i magen gång på gång, är det en underbar känsla att efter varje graviditet komma ner i storlek och i de gamla favoritbyxorna igen. Då vill man gärna bevisa, för både sig själv och hela världen, att formen är tillbaka, och klämma ner sig i de smalaste siluetter och njuta av den minskade magen.


Men nu vet jag att; här är jag!


Jag har kontakt med min kropp och med mitt inre. Är nöjd med min fysiska form. Vet vad jag tycker om och vill göra. Vet vart jag vill gå och hur jag ska ta mig dit.

Och nu vet jag att jag behöver inte bevisa min form för någon!

 

Ett paket med kläder fick jag hem idag. Och det var ytterligare en del av mig som föll på plats.

Nu åker hela garderoben ut på sängen. En stor grov rensning är påbörjad!

In i garderoben bjuder jag nu enbart de kläder som jag trivs med och vill bära. Inte ett enda plagg som försvarar sitt berättigande med en försmalande midja eller förminskande bak. Jag tillåter bara dem som sitter skönt och som gör min dag behaglig!

Jag välkomnar bara dem som välkomnar mig. Som jag är.

För det här är jag... 

 

 



Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards