En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 26 januari 2013

Slitstarkt

Av Kattis - 26 januari 2013 15:30

Brukar gnälla på vilden som lyckas få hål på sina knän efter bara ett par veckor i nya byxor. Han vore en utmärkt slitagetestare av material/textil-tillverkare!!
Men nu är jag ju inte bättre själv och inser att vi som gärna och ofta sitter/kryper runt på knäna behöver nog något extra i byxväg. Det räcker inte bara med vanliga skid- eller thermobyxor. Vi kräver några som tål lite tuffare tag. Typ arbetsbyxor.
För istället för att försöka ändra på pojken (och mig själv, för det gör jag ju aldrig!) får jag försöka ändra på kläderna!
Får se till att ekipera mig och vilden med nåt bättre i framtiden...

Lilla Freja och storpojken var rätt vilda de med idag

 
 
Mary

Mary

26 januari 2013 18:24

Ni båda tillhör ingen minioritet snarare tvärt om!
Jag jobbar på tyg och garnaffär och vi säljer MASSOR av laglappar och bävernylon till byxknän.
Ett tips är att köpa en stor bit bävernylon i tex svart som passar till allt och "laga" knäna innan det blir hål.
Men det intressanta är att de flesta inte är ledsna över trasiga byxor utan ser det som något bra då barnen lekt och haft kul:)

http://justinlife.bloggplatsen.se

Kattis

26 januari 2013 18:49

Jo, det är precis så jag menar!

Att jag ska inte gnälla på att barnen lekt och slitit på knäna, för de har ju i alla fall rört på sig ;)
Men nog blir jag ledsen över att alla byxor går sönder heeela tiden! Jag vill hitta kläder som tål lekarna...

Funderar på jägarbyxor typ. Är det i övrigt bävernylon som är det bästa?

 
Mary

Mary

27 januari 2013 15:26

Vet inte om jägarbyxor är det bästa har haft några, min far också då vi jagat och vissa har skinnlappar på knäna men enda gången man står på knä är när man tar ur djuren och det är inte ofta.
Skulle mera gissa på hantverkarbyxor för tex snickare de står ju mycket på knäna?
När det gäller bävernylon så har vi på jobbet hitills inte sett något som funkar bättre. De brukar även göra hund och hästtäcken av det för att det är så slitstarkt. Vissa har även gjort "tossor" åt småhundar men jag har inte hört sedan hur det har hållit. Men troligtvis skulle jag gissa på att det i extremsportsvärlden finns kevlarvarianter att köpa som tål nästan hur mycket som helst.
Kul att se alla dina träningsklipp och hihi hon var söt i tofsarna här om dagen:)

http://justinlife.bloggplatsen.se

Kattis

28 januari 2013 20:41

Åh, tack! Du har säkert så rätt!
Men då ska jag hålla mig till bävernylon...får göra som du sa, och köpa en meter att förlappa alla brallor med!

Visst var Freja söt med Fraggel-toffsar! Tyvärr fick de inte sitta så länge...

 
Laga kläder

Laga kläder

25 februari 2020 21:36

Ser att inlägget har några år på nacken men hade varit kul med lite videos när du löser sådana syprojekt ;)

http://laglappar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards