En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 14 februari 2013

Av Kattis - 14 februari 2013 22:25

Trött och slutkörd efter dagens träning.
Efter ett judopass med väl sittande tekniker och en mycket skön stående sparring. Fick in bra kast och kände mig riktigt nöjd!

Sen direkt in i bjj.
Knepiga tekniker som inte ville flyta på. Och sparring med de bästa, som bollade runt mig som en lappavante...
Dock fick jag in en av dagens nya tekniker direkt på sparringen. Och det, det kändes gött

Av Kattis - 14 februari 2013 15:06

Mellisen står framdukad, och energinivån ökar i takt med att antalet hårdkokta ägg i skålen på köksbänken minskar.
Det droppar från taket utanför köksfönstret, och ända bort till mig kan jag se den trånga bilsamlingen utanför blomsterhandeln.
Folk vallfärdar för att köpa vackra blomster, påminda av almanackan om att bevisa sin kärlek.
Det känns nästan sorgligt. Men mer irriterande och löjeväckande!

Om det behövs en dag i kalendern för att komma ihåg att värdesätta varandra, undrar jag om det finns någon äkta känsla bakom tanken! Eller vilken tanke?
Det finns ju ingen egen tanke i att, med gigantiska annonseringskampanjer framför ögonen, följa i detta lämmeltåg efter konsumtionssamhällets pipa! Deras största försäljningsknep genom tiderna.
Att köpa sig till kärlek och lycka.

Av Kattis - 14 februari 2013 12:30


Likt ett lemmeltåg följer alla dessa tankelösa själar detta monstruösa konsumtionssamhälles årliga försäljningsknep nummer ett!


Köp ditt samvete rent!!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards