En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Kattis - 8 mars 2013 09:51

Judoträning med kidsen måndagkväll. Kändes kanon och var jättehärligt att få vara på mattan igen!

Träna skiten ur mig själv tisdag.....jo pyttsan!! Gick inte alls. Inte ens att köra lite tekniker var gångbart. Jag var med andra ord helt sänkt...


Onsdag gick i uppgivenhetens tecken. 

Här har jag tränat ett helt år med sikte att kunna göra bra ifrån mig på nordic open 2013. Är aldrig sjuk och kan träna kontinuerligt hela tiden. Tills det bara är två veckor kvar!! Då får jag hela årets virusinfektion över mig på en gång! :(

Men jag kände mig ändå lite piggare på onsdagen, kände mig inte lika sänkt som dagen innan.


Vaknar torsdag morgon. Två dagar före tävling.

Inte ont någonstans. Vilket är ovanligt. Som kampsportare har man alltid ont någonstans! Men efter två veckors utebliven träning finns heller ingen värk. Inte ens nacken är öm...

Tänker, under en kort sekund, att det är väl inte fel att vila upp sig ordentligt inför en kommande match. Att kunna gå in på mattan med mjuka sköna muskler och en opåverkad kropp. Men den tanken går snabbt ur och ersätts av paniken kring att jag inte tränat på drygt två veckor!!


Åker till träningen och bestämmer mig för att köra både judo och bjj. Men att ta det riktigt lugnt på judopasset, även fast tränaren alltid kör skiten ur oss i rena gestapo-fasoner. Men jag måste ju hålla över bjj-passet!

Jag tänker att om jag inte klarar av dessa pass, finns det inte en suck att jag klarar av att tävla om två dygn...

Så jag kör. 

Självklart finns det inte något som heter "lugnt" på våran matta, men jag lyckas ändå fuska mig lite genom judon. Är ändå sjukt trött efter halv lektionen.

Fast när det väl är dags för nästa pass....känner jag mig på något sätt uppvärmd och genomkörd. Redo för en ordentligt träning.


Och jag gör en ordentligt träning! Och det känns kanon!

Jag känner självklart att jag inte rullat på länge, inte tränat konditionen på ett tag. Men jag har styrkan kvar och kontroll på min kropp!! Och jag känner mig så helt igenom lycklig!!


Så nu väntar en dags avkoppling. 

För imorgon är det tävling =)



Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards