Direktlänk till inlägg 19 juni 2013
En människokropp behöver rörelse! Den behöver ordentligt med fysisk aktivitet, och det kontinuerligt, flera gånger i veckan.
Det gäller hälsan och livet! Och det gäller vuxna - och barn...
Det försöker jag lära min barn vikten av. Vill visa dem glädjen och nyttan av rörelse. Som jag sagt tidigare.
Att de ser mig och min stora lust till träning är därmed en stor del i det hela. Jag vet att jag är en förebild.
Men en stor del av träning och fysisk aktivitet ligger även i formandet av den egna kroppsuppfattningen, och stärkandet av den inre självbilden. För är det något jag vill lära mina barn, så är det att älska och tro på sig själva!
Och att älska och tro på sig själva ska hjälpa dem att våga stå upp för sig själva, och aldrig någonsin låta någon trycka ner dem eller göra dem illa på något sätt!
Därmed måste även jag visa att jag aldrig skulle låta mig bli hunsad eller illa behandlad!
Stod idag och såg hur vuxna stora starka karlar lät sig bli våldsamt, och med full kraft, piskade av sina träningskamrater. För att i någon form av styrkeprov visa sig värdiga sina nya bältesfärger.
Mina söner ska aldrig låta sig bli slagna under så....nej, inte under några omständigheter alls!!
Och hur ska jag kunna förklara den sunda träningfilosofin i det? När den inte finns!
Nej! I detta deltar jag inte!
Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...
Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | ||||||||
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||
10 |
11 | 12 | 13 |
14 |
15 |
16 |
|||
17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 |
|||
24 |
25 | 26 |
27 |
28 |
29 |
30 | |||
|