En bit ur mitt liv

Alla inlägg under juni 2014

Av Kattis - 24 juni 2014 19:32

När man inte bor vid ett köpcentrum, eller vid någon typ av centrum överhuvudtaget, blir inköpslistan ofta väldigt lång då man väl kommer till skott att ta sig till ett sådant.
Eller man och man. Jag.

Någon nöjesshoppare är jag inte. Långt därifrån. Men ibland måste man ju.
Barnen växer och kläder håller inte lika bra som de en gång gjorde. Med risk för att låta lika gammal som jag ibland känner mig.

Nu kom det sig i alla fall som så att mannen ville till det stooora, lyxiga monstruösa skrytbygget på andra sidan. Andra sidan av allting.
Så lista knåpades ihop och jag såg det positiva i det stora och tänkte att där, där måste finnas garn!!

Mycket fanns det där. Mycket av massor. Men garn. Nope.
På hemvägen mellanlandade vi på den något mindre handelsplatsen vi har på lite närmare avstånd.
Tänkte släppa loss kidsen i den stora lekbutiken för lite runtrännande bland allt de alltid vill ha.
Och då! Vad skådar min ögon om inte den stora garn och tygkedja jag normalt handlar via nätet ifrån!!
Halleluja! Jag in och botanisera och ut med stor kasse full med allt möjligt kuligt.
Nöjd.

Det är inte storleken som räknas sannerligen! Det är innehållet...

Av Kattis - 24 juni 2014 10:21

Jag är som jag är. Och kanske inte som alla andra.


Här om kvällen bänkade sig hela familjen i sofforna i vardagsrummet för att se en film tillsammans. Allihop. 

Det skulle vara en rolig film. Man skulle skratta så man dör och fick ont i magen. Vet inte vilket som skulle komma först. Förmodligen magontet...

Det troddes vara en film för alla, så även de minsta pluttarna var med.

FIlmen rullade igång och svordomarna haglade.

Vi är inte så mycket för svordomar i min familj. JAG är inte så mycket för svordomar över huvudtaget. Tolkar dessa ord som brist på fantasi och bristande ordförråd. 

Sen blev det slagsmål. Mellan starka människor som slutade makabert. Lillplutten satt och gapade.

Jag förstår att detta ansågs komiskt bland många människor, kan begripa att det skrattats högljutt då huvudet flög all världens väg. Men inte från mig. Och inte från mina småpluttar.

Där tog filmen slut för dem och brorsorna förklarade målande hur allt detta skapats med plast i likhet med deras hulkendräkter. Sen fick de en egen film i deras nivå liggandes i mammas och pappas säng.


Vi andra slog oss ner för att se hur kul detta skulle kunna bli.

Filmen fortsatte i samma anda. Och dråpligheter och oanade kosekvenser gjorde väl det hela lite sevärt. 

Men skrattade. Det gjorde jag endast en gång!

Mannen några fler dock. 

Men som sagt jag är som jag är. Förmodlgen har jag inte samma humor som de flesta andra...



Filmen vi såg? Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.


Av Kattis - 23 juni 2014 10:58

Detta med sovmorgon är lite tudelat.
Visst är det skönt att få sova utan tvång att rusa upp en viss tid. Men detta sovande blir ju längre och längre!
Det norpar ju timmar från en rolig dag och tar tid från något annat. Inte för att det fanns nåt planerat, det var ju just det som var kriteriet för en sovmorgon. Att inget särskilt ska göras. Men ändå.
Man hinner ju inte ens hitta på nåt om man ska sova bort halva dan.

Nej, sova lite lagom får det bli...

Av Kattis - 22 juni 2014 23:11

Det får ju inte gå för många dagar utan att jag har nåt knyppel igång. Och jag kan ju inte vänta tills jag kommit på exakt vad jag vill göra och absolut inte ta mig tid till att ta mig till en garnbod för att införskaffa exakt det material jag behöver för det där exakta jag vill göra!
Så nu blir det ännu en pyttipanna-sjal. Skapad av resterna från min nyss färdigställda poncho.
Tjohej!

Av Kattis - 22 juni 2014 21:31

Två år idag!
Min älskade lilla varelse. Till bredden fylld av bus och glädje.
Stor förmåga till skrämmande skall men en större vilja till att göra rätta val.
En något trytande uthållighet övervägs av de stora kliv av förbättringar hon tar sig med jämna mellanrum.
Min underbara tjej.
Fjompig och nyfiken.
Modig och rädd.
Intensiv och lat.
Freja - ytterligheternas ansikte.
Precis som sin matte.

Av Kattis - 22 juni 2014 00:00

Trots sen kväll och matfrossa under gårdagen släpade jag mig ut på en liten löprunda i förmiddags. En liten sväng på fem kilometer med målet att lufsa mig runt. Helt opretantiöst och kravlöst.

Det gick så där.
Snörade på mig asfaltskorna och pluggade igång löplistan.
Turen fick bli en ensam sådan då Freja fick kvalificerad vilodag.
Knappade igång mätaren och lufsade iväg.

Märkte efter en minut att jag hade current pace-uppdateringen inställd för varje minut. Och den talade om för mig att det gick fort.
Då saktar vi ner lite tänkte jag och lufsade vidare.
Och så tänkte jag tills en kilometer var avklarad. Lufsarfarten var fortfarande inte påslagen och benen var ovanligt pigga.
Då kör vi!!

Och sen sprang jag bara. Mot rekord.
Hastigheten förvånade mig för varje kilometer och trycket i benen kändes bra. Härligt!!

Rekord blev det inte. Missade med 37sekunder. Men nöjd ändå.
Lufset lämnade plats för trycket.
Och sånt känns alltid gott!

Av Kattis - 21 juni 2014 13:08

Midsommar.
Sol och bara ben. Tjock tröja.
Dans och blomsterkrans.
Folkmyller, straffsparkar och kobingo.

Sill och nubberöra. Jättegott!!
Midsommardopp och blå läppar.
Gräddtårta med jordgubbar.
Grill, potatissallad och trötta barn.
Snack, tjatter och liten somnar i knät.

Tror jag fick med allt som jag vill ha på en midsommarafton.
Det var en härlig dag ?

Av Kattis - 19 juni 2014 23:00

Nu har jag försökt få tomten midsommarfin. Klippt och trimmat där jag kommer åt.
Halva gräsmattan växer ingenting. Och andra halvan växer så det knakar! Förstår inte varför?
Eller är det bara för att vi använder och vistas mer på ena biten? Där växer inget alls...

Nu är det jämnlångt i alla fall!
Redo för midsommar.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards