En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 18 juli 2015

Av Kattis - 18 juli 2015 15:16

När jag planerade att utöka min familj med en fyrbent sötnos sökte jag runt bland alla möjliga raser.
Jag utgick från att välja en som inte bar på massa vakt eller jakt, som inte var på tok för liten eller på tok för stor.
Eftersom jag var mitt i min problemhundsutbildning ville jag ha en hund som jag verkligen kunde jobba med, som var alert och uthållig och som jag kunde ta med på löpturerna.

Så ramlade jag över en kennel hos en stor familj med sju barn. Vilket kändes perfekt! De visste ju precis hur mitt liv kunde te sig utan massa fördomar mot oss som valt ett stort flockliv. Kanon!

Sen när lilla tösen flyttade hem noterade jag en hel del rädsla att jobba med. Promenaderna var fulla av läskiga soptunnor och skräckinjagande stavgångare.
Det fyllde vårt första år av träning. Ännu kan en reflexväst kännas lite olustig. Men i övrigt är rädslan i stort sett borta.

När vi lade in en högre växel och började med agility och mer lydnad märkte jag hur hon tröttnade efter en kvart och la sig ner och visade total ovilja på att fortsätta. Supertrist!

Men så nu. Med kapad päls.
Nu är hon som en valp igen. Glad och alert och pigg på att träna!
Igår morse stod vi ute och körde lydnad i nästan en timme.
Hur kul som helst!
Jag har fått en ny hund.

Av Kattis - 18 juli 2015 10:46

Sitter med tre filtar på altanen med min kaffekopp och fryser.
Vad är detta för värdelös sommar?
Jag älskar att äta frukost ute. Höra fågelkvitter och känna morgonsolen vakna.
Nu finns varken det ena eller det andra. Bara blåstens rasslande i trädkronorna.

Halva semestern har gått. Halva sommarlovet likaså. Och ingen sommar syns ännu.
Inga getingar heller. Om man vill vara positiv. Och det jobbar jag på.

Idag är en ledig dag.
Men alltid fylls den väl av nåt.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards