En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 26 juli 2015

Av Kattis - 26 juli 2015 19:25

Vi värmer upp vårt hus med pellets. Funkar kanon!

Det som inte funkar är att beställa på bulk och ha ett jätteförråd, för då sprutas pelletsen in från en tankbil med en himlans hastighet och blir enbart till smulor och tjockar ihop det i skruven och... Ja, ni fattar.

Så nu när vi lärt oss det...så rev vi det stora förrådet för att bygga ett litet och köra säckvis istället.
Därmed öppnades det plötsligt upp en yta att göra nåt roligt med!
Gym! ? Till exempel.

Så nu har gubben byggt, sonen och jag målat, och - tadaaa!!
Nu har jag ett litet rum.

Det är ju inte stort, men bänkpressen och nåt mer borde ju få plats.
Ett litet gym ska det nog kunna bli.
Litet men effektivt.

Av Kattis - 26 juli 2015 13:38

Ett sms från vännen om en löprunda och jag är på direkt. Klart jag vill springa!

Förra säsongen laddade jag för Lidingöloppet och var väldigt aktiv med löpskorna. Nu blev det ju inget Lidingölopp på grund av en jädra förkylning som fick astman att sätta stopp, men formen fick jag till i alla fall. Kände mig mycket nöjd med att lyckas ränna två mil på 1.59 ?

Nu är formen långt därifrån.
Jag har inte haft samma motivation detta år alls. Vad gäller löpning alltså.
Har bara sprungit kortare distanser.
Sen har jag haft mer fokus på styrkepassen och väger därför tre kilo mer än förra året. Räknar benhårt med att det är musklerna! Har byggt på dem bättre än nånsin åtminstone. Vilket gör att det känns tyngre att springa.

Men nu kom vi ut på en milsväng. Och fick till den på 58.57min Så nu känns det bra!
Känner mig inte helt ur form ändå.

Av Kattis - 26 juli 2015 09:12

Vaknar upp till disig morgon.
Regndropparna hänger i luften och minsta spår av värme har vindarna tagit med sig.

Vaknar upp till höst.

Sommaren har tagits som gisslan av vädergudarna som suckande blickar ner över de mänskliga synderna.

Vad har vi gjort? Hur får vi sommaren åter?

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards