En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 14 augusti 2015

Av Kattis - 14 augusti 2015 18:06

Pizzaresterna väntar på omhändertagande. Men de får vänta.

Mätt och belåten.
Barnen bygger lego på övervåningen och jag jäser på köksstolen. Vilodag.
Det var skönt med vilodag.
Därmed inte sagt att jag varit ledig!
Ordrar har packats och varor beställts. Morgondagens smörgåstårtor ihopsmackade och huset avstädat.
Men ur träningssynpunkt. Vilodag.

Medans jag och gossarna smaskar pizza befinner sig mannen på ikea och beställer kök.
Han fick hjälp med att sammanställa en order för skåp med mera. Och eftersom jag drömt om en köpmansdisk, ni vet en sådan där med mängder av lådor i olika storlekar, sen jag var liten och vi hade en gammal underbart röd i sommarstugan vid havet, vill min man försöka få ihop en av Ikea-skåpen.
Vilket förstås blev special special och gav personalen en väldig huvudbry. Fast de tyckte nog det var lite kul också, med lite utmaning. Och knäppt att det skulle beställas skåp som ska sågas sönder...

Men min älskade man gör vad han kan för att ge mig min dröm.
På Ikeavis.

Av Kattis - 14 augusti 2015 13:27

Faktum är ju att det inte bara var jag som graderade igår.
Trettonåringen gjorde goda resultat och bevisade sig kompetent nog att bära halvblått.
Tolvåringen är egentligen också där, men låg tyvärr i sjuksängen förra veckan då den stående delen av graderingen utfördes. Men om nån vecka så. Nu fick han godkänt för newaza-biten.
De är så duktiga!
Snart har de kommit ikapp mig.

Min plan med att börja träna kampsport var ju att mängden söner minsann inte skulle kunna tro att de med lätthet skulle kunna vifta bort mig. Jag ville känna mig stark nog att stå stadig den dagen det blåser tonåringsvindar här hemma.

Fast nu blir det nog flera av gossarna som ställer upp till kamp där. Säkert kommer minst en av dem ta svart bälte i sinom tid.
Men jag är redo. Kan nog ge dem en fight.

Av Kattis - 14 augusti 2015 09:06

Det daggvåta gräset är inte nyklippt. Det är kallt och gammalt gräsklipp fastnar över mina tår.
Freja går långsamt och betar metodiskt av alla nattens dofter. Själv drar jag mig mot morgonens första strålar och njuter av att känna dagens värme.

Jag njuter hela vägen inifrån och ut. Känner mig så där lycklig och uppfylld av en stärkt självkänsla som omger en när man klarat av att prestera och förverkligat mål man jobbat mot under en längre tid. Känner mig ofantligt nöjd med mig själv. Känner mig duktig.

Det bruna bältet har nu fått sin beskärda del av smekningar och inlindningar. Jag har gått förbi och inte kunnat låta bli att peta på det med jämna mellanrum hela gårdagskvällen och morgonen. Som för att försäkra mig om att det finns där och att det verkligen är brunt.

Att ta brunt är att bevisa att man kan allt i judo. Alla fasthållningar, svep och kasttekniker. Alla vändningar och lås.
Och fast jag inte vill påstå att jag bemästrar alla tekniker till fulländning eller har tvärsäker koll på varenda namn och ordbetydelse, så har jag ändå en övergripande förståelse.

Och jag har hela livet kvar att lära.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards