En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 14 september 2015

Av Kattis - 14 september 2015 21:54

Kakelkungen kom. Och kaklet på plats!
Så. Fantastiskt. Snyggt.

Men nu blir det inga mer bilder innan det är komplett färdigställt!

Avslutade kvällen med judo. Som sig bör på en måndag.
Kom dit, trött och motvilligt. Kände hur varje del av mig hellre ville krypa ned i soffan. Velade innanför tröskeln.
Tvekade. Suckade. Bytte om.

Kom igång med newaza mot en något tyngre manlig judoka. Kämpade så musklerna vibrerade. Ångrade förmiddagens armpass och kände lust och humör vända till det bättre.

Fick sen gamla goda vännen att lirka tekniker med och stod bara och mös judo resten av passet.

Judo är kärlek.

Av Kattis - 14 september 2015 13:31

Bästis med tippen-folket. Kan snart kalla mig proffs på detta med att slänga sopor!

Ännu en vända till soptippen med bilen lika välfylld som vanligt.
Lite gamla rör, elkablar, plastdunkar och kartonger. Det är tur det varken kostar pengar eller finns ett maxantal besök för att skicka skräpet!

Sitter nu och grubblar över livets mysterier över dagens andra kaffekopp och tänker att ja, det blir aldrig som man tänkt sig.
Men det är väl det som gör det så spännande.

Av Kattis - 14 september 2015 07:08

Somnade lätt och sov djupt och gott hela natten. Så skönt!

Efter helgens resa och känslostorm kände jag ett starkt behov efter en lugn löprunda igår kväll. Vädret var blåsigt, för att inte säga stormigt, och det såg ut att börja vräka ner när som helst. Karaktärsbyggande, med andra ord.
Men jag var vek och tänkte att ut kommer jag inte utan sällskap.

Mannen ville inte med. Odiskutabelt.
Då är det så skönt att ha ett par löpvänner till man kan fråga med! Och oftast är det alltid nån som är redo för att haka på.

Och så även igår. Trots väder och vind. Trots värkande ben. Trots skymning. Ut kom vi.

En lugn sjua förbi mörknande åkrar med betande rådjur och skrämmande syrsor.
Helt perfekt för en god natts sömn.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards