En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 13 juli 2016

Av Kattis - 13 juli 2016 20:33

Detta med chins.
Ett satyg!

Jag har kämpat med chins och pullups (samma grej men olika grepp) i ett halvår och det tycks ju aldrig ta sig. Jag kör dem enbart för att det står i mitt träningsschema. Helst skulle jag skita i dem!

Men det gör jag inte. Jag lyder min planering.
Jag kämpar med fria chins för att få till fem stycken. Sen kör jag med gummiband tre set om tio repetitioner.
Känns som att det aldrig går lättare!
Fast det är klart jag gjort framsteg mot för sex månader sen. Men det går ju sååååå långsamt!

Nu har jag lyckats göra tre chins i några veckor. Men aldrig mer.
Men så läste jag om någon som skyndade på vikten i det tunga setet utan att vänta till hen orkade fem stycken. Att hen lade på vikt redan efter ett par klarade rep.
Så nu gjorde jag det med!
Knöt fast en yttepytte viktplatta på 1,25kg runt magen och gjorde mig beredd på fatal katastrof. Men icke!
Jag fick till två starka snygga lyft i alla fall!
Och sen mina gummibandstior.

Så jag tror jag är nåt på spåren här.

Av Kattis - 13 juli 2016 14:44

De gav inget resultat.
Inte minsta känning av någon träningsvärk alls.
Mina rumpövningar häromdagen.

Så jag tog ett varv till nu på eftermiddagen. Lite mer bestämt.
Körde i set om tre minuter, två min och en minut, per ben. Plus diverse extra set i form av testrunda och ett försäkringsset för att garantera muskelkänningar.
Nu vet jag att jag har en rumpa! Den existerar högst påtagligt och om jag inte har träningsvärk imorgon vet jag inte vad!

Sen har jag beställt riktiga gummiband. Vad jag hoppas är sådana jag menar att jag vill ha.
För inga sportaffärer jag varit inne i har dem!

Och så köpte jag ett ordentligt rack när jag ändå höll på. Så jag får en bättre start för mina pressar och knäböj.
En vacker dag är mitt lilla gym komplett. En vacker dag är det inte så litet längre.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards