En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 14 juli 2016

Av Kattis - 14 juli 2016 15:11

Idag önskades en utflykt till traktens slottspark.
I jakt på Pokemon för de äldre och i jakt på kakor för de yngre.
Mamma jagade en stunds ro i gröngräset.

Ett besök vid det ihåliga trädet är ett måste!
Jag verkligen älskar ekar! Så vackra!

En stund på magen i gräset framför slottet fick jag. Med Elaine Eksvärds bok 'Snacka Snyggt'. En skitbra och intressant bok som borde läsas av alla!

Av Kattis - 14 juli 2016 15:05

Det största som hänt i app-världen! Årets händelse! 2000-talets happening!

Eller inte.
Beror på vem man frågar.
Men den har nog inte undgått många, denna nya spelapp, PokemonGO.
Mina äldsta barn drog igång det för några dagar sen och jag vet ju vad pokemon är så det var fine.
Dock blev det en liten surprise hur just detta spel var planerat att gå till. Att det utspelas genom kartor i verkliga livet och att man måste ta sig utmed kartan till olika platser för att kunna fånga dessa varelser eller utföra någonting. Plötsligt fann jag mina barn mer utomhus och omkringvandrandes än någonsin tidigare!
Rent spontant ville de följa med på våra kvällspromenader och dessutom frivilligt förlänga dem då de tydligen var för korta!

För att kunna öppna ägg krävs att man går tex fem kilometer. Och vår runda häromkvällen blev endast fyra och en halv. Så killarna fick gå lite till!

Jag tar tacksamt emot rörelsestimulerande altiviteter!

Nu börjar däremot röster höras kring hur bra det är att gå omkring och glo i telefon. Inte bra alls naturligtvis, om man inte överhuvudtaget kollar framåt och omkring sig!
Men det är ju ett självklart påpekande från mig som förälder, att gå inte och glo ner i 'fånen' konstant!
Det varnas till och med om det vid start av spelet.

Som vanligt finns det alltid en baksida med allt nytt. Och gammalt med för den delen.
Det gäller att hitta balansen.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards