En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 15 juli 2016

Av Kattis - 15 juli 2016 18:51

                                       

Här är övningen jag längtat efter att få köra! Så ni vet vad jag pratar om.

Går utmärkt att göra hemma på köksgolvet. Behövs inget fancy gym för att få bra träning!

                                      
 

Av Kattis - 15 juli 2016 17:38

Äntligen har jag fått tag i de gummiband jag sökt ett bra tag nu!
Vågade beställa och fick hem exakt vad jag önskade! Toppen!
Så nu fick jag till ett ordentligt rump-pass vill jag lova. Två gånger två minuter körde jag efter mitt styrkepass idag.
Spännande att se om det ger nån effekt!

Förutom gummibanden köpte jag även en skivstångsställning som är höjbar. För att kunna gå in under stången lätt när jag gör knäböj eller stångpress.
Och så kom den idag precis passligt till mitt böjpass! Suveränt.

Det ser ju löjligt ut med de där klena vikterna. Men det är i alla fall 20kg till mina lättare 10x4 set.

Jag har ju fått backa med knäböjen en gång eftersom jag vill ha perfekt teknik. Men nu är jag nästan tillbaka rent viktmässigt igen.
Känns skönt.
Fick till fem snygga rep på 35kg.
Så nu är det bara att jobba vidare.

Av Kattis - 15 juli 2016 09:46

Som vanligt lediga mornar börjar jag dagen med hett citronvatten. En skön start på dagen som magen blir lycklig över. Kan varmt rekommenderas!

Igår kväll valde jag bort judon för en löprunda med familjen.
Mannen och tolvåringen skulle springa och de tre små grisarna cykla.

Yngste gossen lärde sig cykla nu tidigt i somras, så det går ännu lite vingligt emellanåt. Men aldrig så han ramlar.
Så vi begad oss iväg på vår fem kilometers runda. Lillkillen trampade på så benen for som skottspolar, finns det ordet?, han trampade och däcken snurrade men fort gick det ju inte.
Jag försökte hålla hans tempo men han kämpade ju febrilt för att kunna haka på de snabba löparna framför oss. Det var dödsdömt.

Vi blev uppdelade och de andra sprang vidare. Lillkillen var helt slut redan halvvägs.

Min filosofie är att lära sig cykla ska man göra på en liten trygg cykel. En som man kan kliva av väldigt enkelt. Som kan stoppas med en fot i backen tills trampbromsandet kommer helt naturligt.
Men det blir ju jobbigare att cykla.

Så när vi kom hem fixades en större modell fram och gossen kan nu cykla lite lättare.
Bra med resurser.

Behöver jag säga att tolvåringen var skitsnabb? 27.22

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards