En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 29 juli 2016

Av Kattis - 29 juli 2016 17:34

Är helt såld!
Elaine Eksvärd är helt otroligt duktig och pedagogisk retoriker. Och hennes böcker är intressanta, lättlästa och enormt lärorika.

Jag är nu inne på en tredje bok av henne. Har tidigare läst 'Härskarteknik' och 'Snacka Snyggt', lika bra allihop.
Normalt sett kan man ofta lätt ledsna på en författare efter att ha plöjt igenom en bok eller två, men jag vill fortfarande bara läsa/lära mer!

Ser att hon skrivit en till faktiskt.
'Du är din generation', det blir nästa lånebok det.

Av Kattis - 29 juli 2016 14:40

Solen gassar så det bränner mot axlarna där jag sitter i fören och tar igen mig efter lunchen.
Det är konstigt hur hungrig man blir till sjöss, och hur trött man är när man ätit.
Som om havsluften gör att allt kräver mer energi.

Vi kom i alla fall ut efter frukost. Helt planlöst.
Tar oss dit vi känner för och tar oss därifrån när vi har lust.

Av Kattis - 29 juli 2016 08:36

Bläddrar genom allt jag missat på facebook med min morgonkaffe i handen. Det tar en stund.
På avstånd hör jag tåget rulla förbi och någrar sparvar som leker i buskarna.
Huset sover fortfarande och jag njuter av stillheten. Att vakna först är mysigt och att vakna redan före åtta gör mig ingenting, det är ju som sagt en rejäl sovmorgon för mig.

Nu väntar tre lediga dagar och förhoppningsvis en tur med båten. Längtar efter en varm klippa att sitta och blicka ut över havet från. Det är så himla mysigt!

Mina axlar känns idag och gav mig faktiskt svårt att sova igår kväll. Tolkar det som att de fått sig ett bra pass. Fast igår var det ju mest bröst och rygg, så jag undrar lite...
Men passet blev bra trots förra veckans fiasko, då jag inte fick upp min planerade vikt alls. Gjorde då istället en stege på lägre vikt för att köra mängdträning istället.
Så planen igår gick i samma tema, tog ner tunga vikten med två och ett halvt kilo, körde tre set med tre rep och gjorde sen mina vanliga fyra set med tior på den lägre vikten. Förhoppningsvis skapar det kraften som behövs för att kliva upp på högre vikter sen.
Gör nog lika nästa vecka, men fler reps.

Nu är kaffet slut.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards