En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 4 augusti 2016

Av Kattis - 4 augusti 2016 18:32

Av Kattis - 4 augusti 2016 18:30

Mannen sliter med maskinerna och jag latar mig på soffan.

Låter inte så rättvist, men till mitt försvar brukar det vara tvärtom. Plus att jag kan inte hjälpa till. Det blir inte bättre med fyra händer.

Det vankas kalas till helgen. Och när passar det väl bättre att färdigställa saker och ting än just vid kalas?
Vi byggde ju nytt kök i vintras och lade in nytt golv i halva ytan. Och då golvet ska vitoljas, den gamla halvan gjordes på en gång, vill vi ju att den nya delen ska se ut som den gamla. Det vill säga vara lika mörk.
Därför fick vi låta den nya delen vara obehandlad en tid. Vilket har gett bra resultat.
Så nu är det golvoljningsdags.
Men först måste det slipas lite.

Medans jag ligger i soffan och läser Damernas Värld.

Av Kattis - 4 augusti 2016 11:44

Platå. Fastnat i bänkpress.

Fick dock till ett riktigt bra pass denna morgon. Backat i tyngsta setet i bänken och fick till tre set med tre rep på 45kilo förra veckan. Och nu fick jag till tre bra set på fyra rep.
Känns kanon!
Nästa vecka hoppas jag på tre femmor och sen borde jag kunna trava vidare bland vikterna igen.
Hoppas hoppas!

Mina pullups och chins börjar också bli nåt som kan ta sig. Det tunga setet är numer viktat med ynka 1.25kg, men idag blev det tre stycken tvåor på det. Så jag är mycket nöjd!
Det gör ju dessutom att mina fyra tior med gummiband blir lättare och snyggare hela tiden.

Det tar sig, sa mordbrännaren.
(Usch vilket läskigt gammalt talesätt!)

Av Kattis - 4 augusti 2016 09:05

Ännu en ledig dag innan arbetshelg.
Njuter av lugn frukost på en sval altan med världen godaste kopp kaffe - dagens första.

Solen strilas fram genom björkens grenar och gräsmattan doftar sommarregn, blöt från nattens dolda väder.

Vad för roligt kommer den här dagen bjuda på tro.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards