En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 6 augusti 2016

Av Kattis - 6 augusti 2016 20:07

? Knäböj
35kg 3-5rep
20kg 10rep x 4
? Chins
1,25kg 1-3rep
Gummisnodd 10rep x 4
? Raka benlyft
10rep x 4

Det blev ett mycket bra pass.
Benen är något jag vill bygga rejält på. Eller rättare sagt; benen är mitt svagaste ämne och därmed något jag behöver jobba mer med. Men jag har varit så rädd att falera i tekniken att jag backat flera gånger viktmässigt. Nästan så det blivit löjligt kanske. Men jag vill ju att det blir rätt.

Idag tänkte jag att nu jädrar ska benen få jobba. Tekniken får komma lite i andra hand, bara det inte blir heltokigt. Åtminstone i tunga setet. Så kan jag köra teknikfokus i de lättare vikterna.

Sagt och gjort. Fem snygga rep på 35kg. Kändes kanon, starkt och bra! Så bra att jag gjorde fyra femmor till. Fem set med fem rep. Och sen fyra tior på 20kg. Toppen!
Det måste ju betyda att jag kan öka lite!

Resten av passet gick som planerat. Chins är alltid lika jobbigt. Men knäböjen fick allt att glänsa.

Av Kattis - 6 augusti 2016 17:29

Små enkla bevis på kärlek.
En liten tanke som betyder så mycket. Tecken på omtänksamhet.

Det behöver inte vara något stort, bara något litet i förbifarten. En smekning på armen, en snabb puss eller några varma ord.

Eller ett par Fazer mintchoklad runt växelspaken när jag ska till jobbet klockan halv fyra på morgonen.

Av Kattis - 6 augusti 2016 03:27

Vissa delar ser man ju inte.
Som ryggen till exempel. Svår att se ordentligt på sig själv.
Har försökt se om alla chins och pullups syns där bak.
Varit lite besviken över att det inte hänt så mycket rent estetiskt på ett tag.

Men det kanske det har ändå. Inbillar mig att ryggen nog ändå blivit lite muskulösare.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards