En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 7 augusti 2016

Av Kattis - 7 augusti 2016 21:05

Lunch. Hungrig.

Dagens lunch blev inte riktigt som planerat. Hungrig som en varg satte jag mig vid matbordet för att äta min standardlunch, ägg och makrill.
Gott, enkelt, mättande och proteinrikt. Kan knappast bli mycket bättre.

Plockar fram mina ägg som maken lade undan åt mig igår. De stod och fixade i köket, bakade och lagade mat samtidigt han och sonen. 'Här, sa han, jag lägger ett par ägg åt dig här i kylskåpsdörren. Så har du till imorgon.'
Tar fram en servett att skala äggen på och knackar det ena mot bordet.
Knack. Äggvitan börjar snabbt rinna ut genom det krossade skalet och jag slänger den snabbt i matlådan.
Suck! Lurad! Maken lurade med mig rå ägg!

Mina kolleger fick sig ett gott skratt.
Själv fick jag istället en kycklingmacka.

Av Kattis - 7 augusti 2016 18:22

Jag hann!!

Slutar jobbet, rafsar ihop pick och pack och rullar hemåt i ett nafs. Skönt att aldrig behöva bekymra sig om köer!
Kliver ur bilen fem minuter före kalastid och ser att ingen hunnit komma än. In och av med uniformen och på med nyköpta klänningen.
Hinner till och med tvätta fötterna först!

När jag kliver ut ur badrummet med nyborstat hår och fräscha kläder har besökarna redan kommit. Men jag hann!

Det är inte jätteofta vi träffar släkten, men vi ses vid ganska många födelsedagar. Och det är alltid lika mysigt. Mysigt att få sitta och bara prata om allt som hänt sen sist. Och om allt annat också.

Och killarna hade fixat så kalasfint helt utan min hjälp dessutom. Bakat paj och dukat fram så tjusigt.
Tänk vad de kan.
Klart de kan! Bara jag som måste släppa kontrollen ibland...

Men nu till min klänning. Visst är den fin?

Av Kattis - 7 augusti 2016 03:28

God morgon mitt i natten.
Dricker sista slurken kaffe före jobbetfärd.
Kolsvart ute och säkert kallt också.
Men sista passet för denna långvecka som plötsligt gick väldigt fort.

Skönt. Imorgon får jag sova.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards