En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 13 augusti 2016

Av Kattis - 13 augusti 2016 22:06

Det blev en rivstart av en relativt intensiv dag som drog igång imorse.

Till att börja med gav gårdagens kräftskiva upphov till en rätt ordentlig sovmorgon och aningens trötthuvad start på uppstigningen.
Efter mysig frukoststund drog jag iväg på två timmar judoträning. Ren teknisk träning vilket kändes riktigt roligt, lärorikt och inspirerande. Även om jag som brunbälte har lärt mig och ska kunna alla tekniker, så är det många man nästan aldrig tränar på och det finns alltid utrymme för finslipning och teknisk utveckling.
Det var riktigt kul idag!
Har ju tagit lite sommarlov från judo och inte tränat mycket alls den sista tiden.

Efter det var det gossmor som fick röja i tvättstugan. Få igenom några maskiner, hann med tre, och sortera ut kläder så barnen hade något att packa med.
För imorgon bär det av på nya äventyr.

Mannen gjorde sin beskärda del med att städa undan poolen och se till att bilen var iordning inför morgondagen.

Spännande att se hur det går att rivstarta den.

Av Kattis - 13 augusti 2016 10:39

Vilken låtlista vi fick ihop igår kväll. Gamla minneskapitel från ungdomens dagar bläddrades igenom i full fart. Det var låtar från åttiotalet och nittiotalet av vitt spridda artister. Superkul!

Då sällskapet var från olika årgångar blir det roligt att jämföra tidsepokerna. När någon rockade loss till en låt gick en annan och vaggade bebis till samma. Man får lite perspektiv på saker och ting på det sättet.

Jag och mannen träffades när en i sällskapet inte ens hade börjat skolan till exempel. Men vad gör det i dagsläget? Men finner varandra och gillar umgänget. Vad har då åldern för betydelse?

Idag väntar dock lite disk.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards