En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 30 augusti 2016

Av Kattis - 30 augusti 2016 21:39

Imorgon väntar en ledig dag. En förmiddag då jag får rådda runt här hemma alldeles mol allena. Konstig känsla!
Vad märkligt det kommer kännas. Nästan lite läskigt och skyldigt förväntar jag mig. Som om jag skolkade.

Gissar att jag kommer sysselsätta mig finfint ändå.
Kanske passa på och röja i de tre små grisarnas rum till exempel? Skulle kunna 'hjälpa' dem med att rensa lite och slänga en hel del saker som de inte riktigt klarar att göra sig av med på egen hand, men som de inte heller skulle märka var försvunnet. Eftersom de egentligen glömt att det fanns.
Jag är bra på att 'hjälpa' till med sånt. Men gör det bäst när ingen ser på.

Moohaha.

Av Kattis - 30 augusti 2016 16:01

Efter några timmars jobb i ljudlig miljö med mängder av människor i rörelse är bilresan hem i total tystnad väldigt skön.
Hämtar med mig en glad fritidskille hem och får till ett underbart styrkepass. Så skönt att få pressa lite. Kör några övningar extra bara för att få känna axlarna bränna ordentligt. Älskart!

Tar inte lång stund så är huset åter fyllt till bredden med grabbar och kompisar, musik sätts på och det blir som vanligt liv och rörelse. En annan typ av ljudlig miljö, lite mer njutningsbar.
Tar en kaffe på altanen och får lyssna på bröderna Norbergs parodi på melodifestivalen. En favorit här hemma. Även hos mamma. De är bara så bra!

Tillåter mig själv att sitta en stund till, nu spela Zelmerlöw (mammas andra favorit), innan det är dags att fixa tvätt och disk.
Och sen middag.
Undrar om vi har potatis?

Av Kattis - 30 augusti 2016 07:05

Huttrande stänger jag jackan och kämpar för att dra in händerna innanför tröjärmarna. Det är kallt ute.
Klockan är straxt över halv fem och jag är på väg mot jobbet. Med snabba steg tar jag mig genom mörkret.
Kallt och mörkt.
Höst.

Varje årstid har sin charm och det är alltid lika mysigt när det förändras. Just därför speciellt höst och vår är så fantastiska. För det är då allt skiftar. Det som varit byts ut och istället framkommer något nytt.
Färgsprakande löv och krispigt solljus eller nyutsprungna blad och första värmen.

Brrrr. Det är mysigt med tjocka tröjor också.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards