En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 5 september 2016

Av Kattis - 5 september 2016 14:09

Det surrar dovt bakom mig.
Förbryllat försöker jag lokalisera ljudet. Är det en väldig bisvärm som uppretat vispar runt i buskarna? Eller bara något eldrivet från grannens garage?
Väljer att tro på det senare och kopplar av med ännu en kopp i sköna solstolen. Jag är faktiskt ledig!

Vid köksbordet byggs det lego. Storebror Dennis hjälper lilleman med beskrivningstolkning och vägledning bland klossarna. Nog för att Elvis säkert klarar det själv, men det är ju så kul att han inte kan låta bli.
Lilleman tycks inte misstycka.

Sitter och småhuttrar i tjock luvtröja och känner mig rätt nöjd med att sommarvärmen lämnat plats för nya tider nu. Känns helt ok faktiskt.
Jobb, skola och fritids har synkat ihop sig och livet känns som att kugghjulen liksom kommit rätt. Till och med så att intresset för judoträningen börjar öka hos mig. Höll två barnpass förra veckan, de första sen i våras, och det var riktigt roligt. Gick bra och kändes nöjt när jag klev av mattan.
Nu funderar jag på om jag skulle hålla ett pass för de stora tonåringarna på klubben. Det har jag aldrig gjort.
Eller jag har ju haft pass för samma ungdomar, men då var de yngre.
Fjortonåriga, hormonstinna tonåringar kräver ju sitt liksom. Det är en annan grej.
Kunde ju va skoj.

Av Kattis - 5 september 2016 11:53

Mycket nöjd efter att ha kunnat pressa mig till max i bänkpressen sitter jag nu i hammocken och tar igen mig efter lunchen. Surplar kaffe och har det bra.

På tavlan finns många punkter att ta sig igenom och jag har hittills endast hunnit beta av en; städa tvättstuga.
Men snart är det dags att cykla till skolan för att få hem lilleman och sen blir det en sväng till tippen.

Alltså jag är nog den som är på tippen mest i hela kommun. Inte för att det är något att vara stolt över, men det är inte klokt hur ofta jag är där och kastar grejer! En gång i veckan minst.
Men jag hatar att ha prylar som inte används eller som står ivägen och tar plats helt i onödan! Vi behöver varenda kvadratcentimeter till sådant som faktiskt används. Allt annat ska ut!

Det är inte det lättaste när mannen är snickare och fixar grejer lite nu och då. Kommer hem med en skiva här och bygger ett litet extrabord där.
Fast det är ju mest trä, och det är ju bara att elda upp. Eller

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards