En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 15 september 2016

Av Kattis - 15 september 2016 20:26

Judomattan var knappast fylld till bredden ikväll, men det var bra många fler än det kan vara.

Fast jag var så otroligt trött efter dagens tuffa styrkepass att jag orkade inte mycket. Plus att jag ska gå upp tidigt och jobba hela helgen, så jag avbröt faktiskt träningen i förtid.
Skamligt, jag vet. Men det har typ aldrig hänt förr.

Nu hoppas jag tröttheten gör att jag får sova riktigt skönt.
Utan mardrömmar.

Av Kattis - 15 september 2016 13:03

Smoothies till mellis är alltid lika poppis. Lite som milkshake i nyttig tappning.
Sonen får en på ägg med fryst ananas och banan. Jag själv gör min på proteinpulver och hallon.
Mumma.

Av Kattis - 15 september 2016 11:31

Pressar sakta ut luften genom grimaserande ansiktsuttryck. Inte är jag vacker! Men upp ska den.
Att ta i så musklerna vibrerar är underbart. När man känner att kroppen får jobba till max.

Stampar vidare på 45kg i bänkpress. Gjorde ett extra set och sen några tior på lättare vikt. Lade även till tre set med dips för att stärka upp triceps ytterligare.
Jag vill ju öka nu! Har bara stannat på vikten i två pass, men det känns som en evighet.
Kämpar vidare.

Räknar efter avslutad träning ut att min sammanlagda vikt nu ligger på 175kg. Alltså vikterna i marklyft, knäböj och bänkpress. Så vips fick jag ju ett nytt mål framför ögonen - 200kg känns som en rolig gräns att nå.
25kg till. Det kommer väl.

Av Kattis - 15 september 2016 07:33

Av Kattis - 15 september 2016 07:27

Förvirrat stänger jag av larmet på mobilen. Får prova ett par gånger innan jag i mitt halvsovande tillstånd hittar lösningen, på grund av senaste uppdateringens förändringar.
Drömmen håller fast mig och jag är skitförbannad. Får lov att titta mig omkring ordentligt för att överyga mig själv att jag är i verkligheten nu.

Drömmen var en ilsken sort. Om barn som inte vårdades ordentligt, om föräldrar som inte brydde sig och om stökiga rum och sprit i största allmänhet.
Drömmar är obegripliga. Ändå tror jag på tolkningsmöjligheter.
Hjärnan använder sömnen för att begrunda känslor och tankar från dagens upplevelser.

Så varför drömmer jag så ilskna drömmar nu?

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards