En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 25 september 2016

Av Kattis - 25 september 2016 13:02

Nu börjar passen dra ut på tiden.

Veckans sista styrkepass avklarat. Och nu börjar det bli tungt. Det krävs längre vila mellan seten och allt tar plötsligt mycket längre tid.

Fick till fem femmor i bänken idag, så det kändes bra. Lägger nu alltid till tre set med dips som assisterande övning och hoppas att det faktiskt kan hjälpa till.
Knäböjen fick också en omgång assistövning med benspark och marklyften ökade jag till tre femmor istället för endast en. Det känns lite ynkligt nu när det blivit tyngre. Vill hellre stärka varje vikt ordentligt innan ökning. Tänker nog köra fem femmor även i den övningen före jag ökar till 85kilo.

Allt som allt kändes passet ok, även om det inte gav mig nån fulländad styrkekänsla. Men det är klart att ju tyngre det blir desto svårare blir det väl att känna sig stark.

Mitt mål har ju från början varit att lyfta/dra min egen kroppsvikt räknat på 63kilo. Det nåddes ju lätt i marklyften förstås, men knäböjen börjar ju också närma sig nu. 8kilo kvar.

Fast det är ju lurigt med styrketräning och sådana mål. För jag väger ju inte 63kilo längre. Man blir ju inte lättare av att bygga muskler.

Av Kattis - 25 september 2016 08:29

Tystnaden ute till sjöss igår var enorm. Inte en båt hördes, inte en fågel och inte heller minsta fisk.
Men fikat på klippan smakade underbart.
En upptäcksfärd runt den pyttelilla ön tog oss över berg och förbi stenstränder. Vackert som det bara kan vara i skärgården.
Det var ett lugn som gick djupt in i själen.

En sådan dag behövs med jämna mellanrum.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards