En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 27 juli 2017

Av Kattis - 27 juli 2017 23:30

Efter att ha rullat in mellan skogsklädda berg och landat i lugnet kunde jag sitta och insupa tystnaden. Klurandes på vad det är som är så ljudlöst kände jag att mitt inre äntligen gick i takt igen. I takt med tystnaden.
Efter en god middag, jag hade inte kunnat äta på hela dagen, fick systra min med mig på torsdagsträning. Väldigt roligt att prova på nåt nytt!
På dagens schema stod 'amrap' (as many rounds as possible), övningar som utförs rullande under en bestämd tid. Så vi jobbade tio min i tre set. Blir precis så jobbigt som man gör det och mitt flås är inte i topp för tillfället, så jobbigt var det. Skönt. Det satt fint.
Nu kommer jag sova gott.

Av Kattis - 27 juli 2017 10:23

Samlade ihop mig själv under natten och vaknade något mer fokuserad och lättare i sinnet. Nu ska jag fånga in flocken av ofrivilliga och styra norrut. Mot syster min. Där kan jag tanka styrka. Det kommer gå bra.

Man har sina dipper ibland. Det är bara att flyta med och låta känslorna sväva som de vill. Ta in dem, andas och andas ut.
Den här veckan fick dem min träning att gå åt skogen. Efter första passets katastrof beslöt jag mig för att låta det bli en löjligt lätt vecka. Sänkte vikterna med nästan tio kilo och fokuserade på att i alla fall få något gjort. Ändå var det tungt.
Nu blir det några fler dagars vila än önskat. Får hoppas nästa vecka känns bättre.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards