En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 25 augusti 2017

Av Kattis - 25 augusti 2017 18:47

Läser och pillar. Pillar och trycker och läser igen. Tittar och fixar och testar mig fram. Leker med nya kameran. Kollar alla funktioner och försöker lära mig vad alla symboler betyder.
Om mina barn tidigare varit nervösa så fort jag tar upp mobilen, eftersom jag älskar att fota mängder när de minst anar det, så är det inget mot vad de kommer bli nu!
Jag har farit runt och knäpp av det mesta redan. Allt för att prova olika färger, material ljus och zoom.
Som en liten lekstuga. Otroligt roligt.

Av Kattis - 25 augusti 2017 14:38

Sscchyyy! Jag har norpat en glass!

Men de andra fick kakor så det kan nog vara rättvist...


Drömmer konstant om min och mannens kommande Italien-tripp. Ska bli helt underbart!

Blev så galet inspirerad av mitt eget sätt att välja resa på, att helt enkelt bara se en underbar plats på kort och bestämma sig för att ta sig dit, att jag nu sparar alla vackra resebilder jag råkar få ögonen på för kommande reseplaner.

Jag borde ju kunna nöja mig med denna första va?!


Jag är ingen berest person... skriver jag medans jag minns att jag å andra sidan varit på ganska många platser vid det här laget. Hur definierar man "berest"? Jag känner mig lite resvan på chartervis, men alls inte kunnig när det gäller att ge sig iväg så där på egen hand.

Men förra November drog jag med mig storpojken till London. En av alla de platser jag alltid drömt om att få besöka men aldrig kommit till. Mannen min är färdig med den staden, så jag tog med mig gossen istället.

Det var sååå mysigt!

Jag talar svenskengelska, alltså klarar av samtal, men uttalar det sisådär svenskt halvdåligt. Gossen med sina stående A i engelska talar flytande, men är blyg och lämnade talandet till mig. Suck! Jag som trodde jag skulle komma undan!

Vi planerade resan efter hans önskemål om att få besöka Natural History Museum of London och bokade boende därefter. Det blev lite väl lyxigt, mitt emot Ritz, men det var en härlig känsla att hela tiden röra sig runt denna gigantiska och vackra byggnad. Och att bara kunna gå dit hur lätt som helst. Det är en mysig plats med vacker gammaldags karusell och skridskobana med enormt dekorerad julgran i mitten.

Vi åt underbara middagar på hotellet och vandrade runt hela London i timmar. 

Jag åker gärna tillbaka!


Men det bästa av allt. Det var tiden med min älskade stora gosse! Vilken stilig ung man han har blivit!

Det var helt fantastiskt att få umgås bara med honom och möta honom på en annan nivå. Det blir något helt annat när man befinner sig på en okänd plats båda två, där ingen är så där helt trygg och hemmavan.



           

 

 

 

Av Kattis - 25 augusti 2017 06:12

Jo men jag köpte den. En för tidig present till mig själv.
Läste bruksanvisningen igår medan den stod på laddning. Så nu ska jag försöka lära mig den under helgen.
Spännande.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards