En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 31 augusti 2017

Av Kattis - 31 augusti 2017 20:22

Föräldramöte som drar ut på tiden.
Bra samtal och engagerade föräldrar, bestämda assistenter och villiga lärare. Klockan tickar och middagstid passerar.
Då kommer ett litet sms från storpojken. 'Hur vet jag när de är klara?'

Vilken glädje att ha underbart hjälpsamma barn som tar tag i maten när vi föräldrar fastnar i trångmål!
Det är så jag velat forma dem. Hjälpsamma, omhändertagande, empatiska och kärleksfulla.
Och ibland känns det som att jag lyckats.

Av Kattis - 31 augusti 2017 14:19

Ibland känner man sig lite så där extra duktig.

Gårdagens inplanerade löpning blev lite trångt att få in i schemat mellan skoldag, middag och judoträning. Så jag tänkte att det kunde jag ta imorgon (läs;idag) istället, i lugn och ro. Jag är ju ändå ledig. Och även om jag springer en tur på morgonen grejar jag ju kvällens judopass.
Så vaknade jag denna morgon till en dag av ösregn.
Tog barnen till skolan med regnkläder och gummistövlar och tänkte att 'skit!' Det här hade jag ju inte räknat med!
Hemma fixade jag lite tvätt och väntade ut det värsta regnet.
Sen bet jag ihop. Klädde mig, drog igång musiken och gav mig av. Planen var en sjua med fokus på att hålla ett jämnt tempo. Någonstans runt 6.30/km
Japp! Satte mål, höll min plan och klarade det. Trots regn och allmänt tråkigt väder.
Trotsade motståndet.

Då känner jag mig lite så där extra duktig.

Av Kattis - 31 augusti 2017 09:19

Papper, papper, papper...
Drösen med papper som kastas över en förälder direkt efter skolstart är nästintill oöverkommelig. Det ska läsa och bockas i, fyllas i telefonnummer och skrivas under. I det evinnerliga. Det tar aldrig slut.
Men när det precis tycks sina. Då översvämmas man av mängder av möten och föräldraråd. Och ännu fler papper.
Kommer ni på mötet? Hur många kommer ni på mötet?
Och självklart krockar hälften av alla möten.
Sen sitter man där i en rävsax.
Är gymnasiepojken viktigare än föräldraföreningens rektorsmöte? Är högstadiegossen viktigare än pojken som börjat i första klass?
De är ju precis lika viktiga allihop. För allt rör mina barn och deras skolgång!
Åh!
Man skulle behöva vara ännu fler föräldrar.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards