En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 5 september 2017

Av Kattis - 5 september 2017 20:17

Tro det eller ej, men nu är banne mig rutorna rena i hela det stora blå huset! Känner mig svårt nöjd. Och svårt trött i ryggen. Spännande att se vad den säger imorgon.

Utanför sovrumsfönstret har gräsmattan blivit fläckig av flera gula höstlöv. Och barnen yr förbi på den nya linbanan. Vädret ligger och väger mellan höst och sommar just nu känns det som. Det har varit kallt morgon och kväll idag. Så där kyligt kallt att det biter i huden. Men samtidigt har det funnits en stunds värme under dagen som var alldeles otroligt varm. Så där att jag fick flytta mig till skuggan med min kaffekopp.
Det var även det sköna vädret jag fick med mig på promenaden till skolan. Hämtade lille E och fick en nypa frisk luft.
Det har varit på tok för lite skolpromenader på sistone. Men så har det ju regnat också.

Av Kattis - 5 september 2017 11:03

Gårdagens middag bestående av pizza och tårta till efterrätt gjorde verkligen sitt för dagens pass i gymmet!
Helt underbart kändes det.
Böjen som varit lite nervig på sistone, sen jag kom igång med löpningen igen, gick otroligt stabilt och kontrollerat till. Kände mig stark och lugn!
Jag vet inte om det är mitt psyke som spelat mig ett spratt gällande just böjen i kombination med löpningen. Jag har haft en stark rädsla för att löpningen ska göra mina böj försvagade och kraftlösa. Att jag saboterar för mig själv bara för att jag lufsar omkring utomhus två gånger i veckan. Behöver det vara så?
Kan det inte ge mina ben en uthållighet? En kompletterande träning?

Hur som helst. Idag kändes det kanon och jag gjorde med lätthet den progression jag önskar. Vilket får mig att fundera över mina måltider.
Mina halvdana sallader till lunch kanske borde förbättras något. Jag är ju inte någon älskare av att fixa en lunch till mig själv i min ensamhet. Då skrapar jag bara ihop gårdagens salladsrester och slänger på ett ägg, typ. Kanske lite skinka också.
Så förbättringspotential finns.

Nu tänker jag käka upp de pizzabitar jag inte orkade igår.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards