En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 16 september 2017

Av Kattis - 16 september 2017 19:22

Med doften av mossa och fuktiga löv i luften kröp vi in bland grenarna vid vår lilla svampgömma i eftermiddags. Och nu så hade de äntligen börjat titta upp. Trattisarna.
De flesta var ännu på tok för små, men vi fick ändå med oss lagom till en smaskig middag.
Torskrygg med vitlöksfräst svamp.
Mums.

Av Kattis - 16 september 2017 16:41

Den stora dagen kom. Och stunden flöt förbi. Ilsket gråtandes vägrade lilleman kliva upp på mattan. Mamma var tyvärr inte med och kanske blev det fel att gå på judo med pappa.
Och att dessutom träna för annan tränare.
Blir att tänka på det i framtiden!
Även om jag alltid ser till att så gott som undvika honom på träningarna, just för att det är tokigt att vara tränare åt sina egna barn. Men det är ju alltid jag som är tränare när han går på judo.
Måste nog bli ändring på det.

Av Kattis - 16 september 2017 07:03

Rotade fram gamla bilder från 2010.

Min högt älskade förstfödda gosse, som slukade böcker i travar i många år.
Lärde sig läsa innan skolstart. Läste 'Lasse-Majas detektivbyrå' när han gick i sexårs och plöjde hela 'Harry Potter'-serien när han gick i ettan. Tyvärr slutade han läsa när han kom upp i högstadiet. Jättetråkigt.
Böcker är viktiga. Läsning är viktigt.

Min go'a gosse nummer fyra. Si.
Gillade musik tidigt. Dansade och rockade loss med påhittad gitarr tills familjen köpte en riktig. Den plinkade han på med fantasins melodier.
Riktiga gitarrlektioner började han ta för ett år sen och han är riktigt duktig. Är med på framträdanden och har till och med ställ upp på soloframträdanden. Han är tuff.

Minstingen E. Här fyra veckor.
Kommer för alltid vara min bebis. Stackaren.
Så otroligt söt och envis. Med ett humör utan dess like. Blir kanske så med fem äldre bröder.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards