En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 8 juli 2018

Av Kattis - 8 juli 2018 17:50

Sitter med blött ruffsigt hår på köksbordet. (Ja. Skojar inte.) Magen börjar kännas hungrig och nu väntar jag bara på tiden för avgång. Vi är bjudna på middag.
Ser riktigt mycket fram emot ikväll och har proseccon på kylning. Kommer bli en jättemysig middag.
Frågan är bara hur vi ska få plats. Men vi storfamiljer brukar kunna få till det. Finns det hjärtrum och allt det där.

Av Kattis - 8 juli 2018 08:34

Vinden rasslar i björken. Solen leker i skuggan över altanen. Jag ser mina pelargoner törsta där de står på trappan. De är på sommarkollo. Några veckors (eller månader, i den här sommarvärmen vet man aldrig) njutning utomhus i sol och friska luften. Ett och annat poolstänk kan de också få erfara. Men det är bra att de får känna att de lever.
Fast det gör de nog inte snart om de inte får lite vatten.

(Jag springer och ger dem en rejäl rotblöta)
Så! Nu känns det bättre.

Idag tycks det bli en varm dag. För ovanlighetens skull. (Vem försöker jag lura? Det har ju varit govande hett konstant på sistone!) (utom igår då)
Och jag har egentligen ett löppass på schemat. Mitt eget schema. Min alldeles egenhändigt ihopsnickrade träningsplan, som innehåller massor av kul flera gånger i veckan. Så långt alla andra schemor synkar.
Fast fredagens förskräckliga överhettning vill jag inte genomlida igen. Så då borde jag springa nu? Innan det blir jättehett...
Nej. Jag vill ha min morgon. En stund till.

Man kan ju göra andra saker också. Lite benträning i gymmet. Gymmet är en väldigt skön plats den här tiden på året. Liksom tvättstugan. Det är mina favoritrum just nu. Två svala utrymmen i källarplan.
De kan dessutom kombineras. Ytterst praktiskt. Göra några set där och göra några upphängningar här, några reps här och några ihopvikningar där. Tvätt med styrka kallar jag det. Alternativt värmesmitning.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards