En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 17 juni 2019

Av Kattis - 17 juni 2019 14:10

Med solen brännande mot axlarna ligger jag på mage och läser. Då och då stänker det kalla poolvattnet över min rygg. Den glada trion hoppar i och ur poolen med jämna intervaller mest hela dagen. Med någon kortare paus av fotboll på tomtens ökentorra gräsmatta.

För tillfället har jag två gossar som går på sockerlöfte. Helt på eget initiativ. Jag erbjuder 1000kr för sex månader utan godis, läsk, sötade produkter och chips. Och tretton- och elvaåringen har valt en sommar utan glass.
Vansinne. Skulle aldrig jag klara.
Men de har lärt sig göra egen form av sorbe med lite naturell yoghurt i basen, som de älskar. Och godis gör de både i form av bountybitar och chokladbollar. Båda så goda att alla andra också snaskar i sig.

Plötsligt blir det tyst. Alla killarna gick in. Dagens siesta.
Får passa på att hänga tvätten.

Av Kattis - 17 juni 2019 10:57

Värmen kommer ikapp mig redan efter första kilometern. Den naiva tilltron till morgonsval löprunda sopades kvickt undan i takt med mina trötta steg framåt. Det var hett.
Likt mot en hägring höll jag stegen igång av längtan efter vattenkranen på idrottsplatsen. Det efterlängtade halvvägsstoppet gav just tillräckligt med kraft för att jag skulle orka resten av biten hem.
På altanen föll jag sen ihop i en torr pöl av pustande, som fick mina gossar att hjältemodigt springa efter vatten och inhalator.
Den kom sakta livet tillbaka.

Just ja. Det är så här det är att springa på sommaren.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards