En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 18 juni 2019

Av Kattis - 18 juni 2019 13:23

Alltså. Det här med sommarlov är rätt nice.

Vet att jag har en tvätt som väntar på att hängas. Vet att jag har tid att göra det när som helst. Därmed hänger jag kvar vid poolkanten en stund till.

Förmiddagen fick jag möjlighet att spendera i gymmet. Mitt alldeles egna mysrum nere i källaren. Trots att jag fått lov att backa i vikterna och lagt nivån mycket lägre än jag brukar, på grund av att jag jobbar på att minska några kroppskilon för tillfället och därför inte har samma kraft just nu(-2kg hittills), kändes det riktigt bra idag.
Jag och kompisen har nämligen börjat träna på katan i judo. För att någon gång i framtiden kunna gradera till svart bälte. Och då ingår diverse lyft av varandra. Jag är tyngre och min kompis får jobbigare att få upp mig snyggt och därför vill jag minska lite för att jämna ut oss.
Nu har vi ingen plan att gradera i år. Men nästa kanske. Vi vill känna oss fullständigt redo.

Solen värmer min ben. Sommarlov är verkligen skönt. Men nu ska nog ändå hänga den där tvätten.

Av Kattis - 18 juni 2019 10:00

På bänken står min frukostgröt. Kall och torr. Det är en timme sen jag i all hast sprang ifrån den.

Storpojken skulle övningsköra med körskolan i stadstrafik. Det innebär en startplats i den större orten fyra mil hemifrån. Och det är väl inga problem. Om allt funkar.
Han gick ner till stationen och köpte en tågbiljett och nästa minut kom informationen att tåget var en halvtimme försenat.
Så in i hallen kommer gossen fyrtio minuter före lektionstid och säger att det inte kommer något tåg.
Och där rusar jag iväg med honom uti bilen och får bränna förbi mången lastbil (var kommer dem alla ifrån och hur har de råd med dessa bensinpriser) för att hinna få honom på plats i tid. Vi hann med fem minuters marginal.

Men gröten blev kall.

Nu sippar jag på en nygjord kopp kaffe och njuter av tystnaden. Ser poolvattnets blänk skimra av den stilla rörelsen. Annat var det igår.

Igår morse fick jag ett telefonsamtal med en spontan självinbjudan. ?Jag tänkte komma och hälsa på ikväll. Går det bra??
När man inte setts på länge och saknat varandras sällskap, som man haft för vana att ta för givet då man jobbat ihop under flera år. Då står självklart dörren öppen när tillfälle plötsligt bjuds.

Så vid sjutiden. Efter alla deras barnaktiviteter och dagliga bestyr. Då dök en hel familj in med badglada döttrar och intentionen till tårtbak. Så vips var det tårtkalas i det stora grå huset. Och plask. Plask. Plask. Plask.
Tror inte poolen var tom förrän klockan var över tio. Det var en mycket nöjd pool vi stängde in för natten. Aldrig hade den väl kunnat drömma om att få känna sig så omtyckt.
Och nöjda barn somnade intill mamma. Hann knappt lägga huvudet på kudden.
Nöjd var även mamman. Härligt med spontanbesök ibland.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards