En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 22 juni 2019

Av Kattis - 22 juni 2019 22:39

Fötterna trummar mot asfalten och svedan i lungorna gör nästan att jag ger upp. Flåset är inte vad det varit. Men när tiden passerar fyrtio minuter skrapar jag hellre ihop dem hela sextio. Och när distansen kommit upp förbi nio kilometer drar jag så klart in en hel tia innan jag tillåter mig att frustande stanna.
Det är ändå skönt att rensa systemet efter ett midsommarfirande. Lungorna brinner, men lite vatten och vila gör susen.
Det är ändå värt det. Alltid.

Av Kattis - 22 juni 2019 17:36

Vinden sliter i flaggan mellan äppelträden. Över rosorna svävar en trollslända tyst i solen. Med dagens andra kaffe pågår högljudda diskussioner vid uteplatsen framför huset. Solen är varm och vi slåss om stolarna i skuggan.

Gårdagens festligheter gör oss alla lite trötta idag. Minns musiken från den bärbara högtalaren. Roy och Roger blandades med Iron Maiden och Sugarland. Allsången skrålade från olika håll allt eftersom nya låtar startade. Roligt hade vi.
Ungdomarna höll sig på sitt håll. Roades av annat. Utan el och mibilmottagning får man nöja sig med umgänget. Och efter ett spontant vattenkrig bröts de sista gränserna och sen flöt kommunikation och trevligheter på utan något som helst gnissel.

Idag. En betydligt lugnare dag.
Förutom viss städ och undanplockning sitter vi mest och pratar.
En skön dag efter dagen.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards