En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 7 juli 2019

Av Kattis - 7 juli 2019 22:28

Till slut orkar jag inte mer. Tigger och ber om att få gå hem.

Säga vad man vill om mobilspel, men vad gäller Pokemon Go så bidrar det knappast till stillasittande. Tvärtom.
Elvaåringen har gått femtio, 50, kilometer denna Ölandsvecka. Helt galet. Vansinne.
Men sen är han ju lite speciell vad kommer till energi. Har hur mycket som helst. Så där så det blir över.

Jag ville ut och ta en långpromenad nu efter middagen. Har bara tränat i gymmet idag och kände mig lite rastlös. Hmm. Det var det där med energi. Genetik och allt.
Men ok. Några pokemonare kan jag ju ta med mig. För sällskaps skull.
Fick med mig två egna plus en extra. Hade min planerade timmes runda i fokus och trampade iväg. I bra hastighet. Min hastighet.

Och minsann. Fanns visst pokemons och gym och stop och krok och flax och allt möjligt längs vägen. ?Det ligger en flux där, dit måste vi gå.? ?Vet du var det här är mamma?? Bild på rutschkana trycks upp i mitt ansikte. ?Ja det vet jag.? ?Vi måste dit.?
Och vi gick. Och gick. Och gick tillbaka. Här har vi varit förut, tänkte jag men orkade inte yttra mig.
Min hastighet höll dem. Med mål framför sig kan man visst gå hur långt dom helst. Och fort.

Efter två timmar sa jag stopp. Jag blev trött. De orkade visst gå hur långt som helst.
Pokemon. Mobilspel. Mobilt så det räcker.

Av Kattis - 7 juli 2019 10:45

Vaknar i egen säng. Du underbara känsla.
Vanlig morgonrutin. Du underbara känsla.
Morgonyoga på altan. Du underbara känsla.
Hemmagjord grötfrukost med proteintillskott. Error.

Jaja. Det var bara att åka och handla. Kylen var ju tom. Men det var Ica också, så det var ju snabbt avklarat. Och så fick jag hem mitt paket från Bokus.
Som jag beställde en vecka innan vi for till Öland för att kunna ha med mig Anna Gavalda till stranden. Valde och betalade för snabbfrakt, 1-2dagars leverans.
Lade beställningen den tjugofjärde, 24, juni. Den andra, 2, juli skickades dem och kom till mig dan därpå. Mig, som var på Öland, fick snällt vänta på Gavalda till jag kom hem igen.

Varför? Jo, svaret från Bokus lyder att böckerna har först en hanteringstid på 2-5 dagar då de ska komma från deras leverantör. Sen är det frakttiden.
Vad f***n. Då kan man inte låta någon beställa med något som kallas snabbfrakt. Lurendrejeri.
Beställer inte därifrån en gång till.

Fortsätter.
Hemmagjord grötfrukost med proteintillskott. Du underbara känsla.
Kaffestund i morgonsolen. Du underbara känsla.
Ny efterlängtad bok i min hand. Du underbart underbara känsla.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards