En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 20 juli 2019

Av Kattis - 20 juli 2019 22:58

Det är ju inte klokt vad man samlar på sig grejer.
Städning fick mig att rensa mina badrumslådor. Och de är ju till stor del fulla med junk. Testförpackningar av både det ena och det andra. Miniflaskor av tvålar från ditt och datt och krämer jag inte använt på tio år. Parfymprover i mängder.
Blandat med damm.

Usch.

Ut med allt. Dammsug lådan.
Sortera. Släng. Släng. Släng.

Tre lådor.
En med specialfix. Rakhyvlar, fotcremer och sånt där man tar till ibland.
Nästa med smink och hårsnoddar, asken med örhängen jag slänger på mig lite så där halvt vardagligt.
Och sista lådan med vardagstillbehören. Deo, ansiktsmasker, hårolja och sånt jag använder lite titt som tätt.

Ordning och reda. Min melodi.
När jag väl får till det.

Av Kattis - 20 juli 2019 10:32

Med fötterna i hett vattenbad avslutade jag gårdagskvällen. Mannen skulle kolla nåt i garderoben. Slocknade som en klubbad säl så fort han kom in i sovrummet.
Man blir trött av havslivet.

Efter hemkomsten med båten igår hann vi lagom packa upp våra väskor så var det dags för avfärd igen. Med bil. Mot grannhålan.
En god väns dotter fyllde arton.
Smörgåstårta, polsk korv och polsk öl pekade finger åt min diet och jag blev mättare än på länge. Men gott var det.
Man måste ju leva också, tänkte jag och planerade in ett extra långt löppass idag. Springa ska jag ju ändå. Så vad tusan.

Det här med att storpojken tog körkort för ett par dagar sen börjar redan betala sig. Gosspappan fick en öl i handen och jag pekade på storpojken -du kör- och så knep jag åt mig en jag med. Väldigt praktiskt.
Till vi skulle åka hem och jag förvisades längst bak i bussen, då framsätena snabbt ockuperades av storpojkschaufför och hans bundsförvant, sjuttonåringen.
Pappa hamnade i baksätet och var väldigt bråkig. Så pass att undertecknads bok hamnade i gisslanläge och hölls ut genom fönstret. Sjuttonåringen fick nog.
Blanda inte in mig i det där, skrek jag och tiggde om min boks överlevnad.
Pappan fick buttert luta sig tillbaka och lämna bort handspritsflaskan han retats med.

Ack ja.
Tänk när man var barn.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards