En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 1 mars 2020

Av Kattis - 1 mars 2020 19:44

Söndag kväll. De tre små grisarna, det allmänna smeknamnet på mina minsta, sitter och spelar poker vid köksbordet. Högljutt och med markerna smattrande mot den svarta ekskivan.
På spisen grillar de sina kvällstoast med doften spridandes i hela huset.
Själv har jag just druckit upp min proteinshake och ätit en apelsin. Det, tillsammans med en kopp te, är min kvällsmellis.
På tvn pratas det om coronaviruset och jag väntar på helgens mysfinal - ?Så ska det låta?.

Så var det måndag imorgon igen. Och när jag skulle skriva upp veckans kalendarium på den stora whiteboarden i köket kunde jag lättat konstatera att hela veckan är helt tom. Det är endas på lördag vi har några punkter att komma ihåg.
Verkligen skönt!

Vågar jag se fram emot en lugn vecka?

Av Kattis - 1 mars 2020 10:40

Solen skiner utanför fönstret när jag vaknar.
Sovmorgon längre än vanligt. Trots att jag vaknade redan klockan sex lyckades jag somna om och sova ända till tio.
Jag kom iväg på kvällens lilla klubbträff och det var riktigt trevligt. Blev inte så länge men mysigt nog.

Idag är det söndag och det är en helt oplanerad och tom dag framför oss.
Jag har ju alltid en plan för någon träning. Men det är något som ligger som en grund för varje dag, likt min frukost, likt tandborstning och precis som att jag måste ha en tanke kring vad vi ska äta till middag.
Så det finns i ramen för min dag.
Men det som ska fyllas inuti är frivilligt. Oplanerat. Tomt.

Blir nog en lugn dag idag. En lugn solig söndag.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards