En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 1 juni 2020

Av Kattis - 1 juni 2020 15:51

Det är allt annat än lugnet jag kommer hem till efter arbetsdagens slut. Stänger dörren efter mig och möts redan i hallen av musik på hög volym som fyller hela huset.
Musiken är av bästa sort, Avicii, och spelas från vardagsrummet. Volymen är maxad och dörrarna dit in stängda. Musiken är inte till för inomhus, den spelas för gänget på altanen. Fönstrena dit ut är öppna och i poolen är det fest. Poolparty på en måndag.
Det blir vad man gör det till.

Ett glatt gäng stojar vilt och låter sig inte störas av min hemkomst. Tjugoåringen roar sig lekfullt med de yngsta och bröder eller kompisar gör ingen skillnad. De har kul allihop.

När jag väl avklarat det som behöver avklaras (tvätt, disk och sopor) tar jag min kaffe och mellis där ute. Jag njuter av glädjen. Myser till ljudet av barnskratt och synen av blandade åldrar som trivs tillsammans.

Det är varmt idag. För att inte säga hett. Dagens löpning, som jag förut lagt så tidigt som möjligt för att tillgodogöra mig ljuset och just värmen, lägger jag nu istället så sent som möjligt. För denna värme slipper jag görna när jag ska springa. Även som skogen ofta är svalare.
Men kanske får man då med sig mannen. Får väl se.

Det är bara en vecka kvar av riktigt skolarbete och det märks att eleverna är uppspelta över det annalkande sommarlovet. Det är stimmigare än vanligt i klassrummet. Och böcker lämnas in och arbeten görs färdigt. Lärarna är fullt sysselsatta med att skriva in alla resultat och omdömen. Jag avundas dem inte. De gör ett hästjobb.

Det är skönt att vara ledig när man kommer hem.
Ledig och ledig. Men ni fattar.
Nu ska jag bada.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards