En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 27 juni 2020

Av Kattis - 27 juni 2020 15:48

Jollens motor är det enda som stör lugnet i viken. De tre ungdomarna styr runt hörnet och plötsligt är stillheten total, ett eko av tystnad.
Sjuttonåringen har med sig sin flickvän och det är så mysigt att se hur alla roar sig tillsammans. Våra två äldsta har däremot annat för sig den här helgen. Jobb och sånt.

Mina ben bränner i solens hetta och jag doppar mig snabbt vid badstegen och njuter av vattnets svalka. Skulle kunna ligga kvar här länge.
Men jag går och intar min plats på soldäck istället. Lägger mig med min tidning och fortsätter att känna lugnet.

Att vara på sjön är underbart. Båten kräver mycket jobb men när vi väl ligger förtöjda i nån vik och barnen leker och ror omkring med jollen, fiskar och badar är det så lyxigt. Och mysigt.
Jag är lycklig över att kunna ge mina barn den här upplevelsen i barndomen. Minnen.

Minnen ja.
Jag samlar på dem.
Både åt mig själv och mina barn.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards