En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 29 juni 2020

Av Kattis - 29 juni 2020 15:04

Kliver ut på en alldeles tyst altan och känner svalka. Jo. Faktiskt. Det känns svalt.

Det gjorde det inte när jag ramlade ihop här på trappan för ett par timmar sen efter att ha sprungit mina 17km. Veckans distanspass.
Då var värmen olidlig och jag helt genomblöt av svett. Fy vad jobbigt det var.
Men nu är det gjort.
Det och några tvättmaskiner.

Jag sätter mig i skuggan med en kopp kaffe och fullständigt njuter av känslan av att ha bockat av något som legat och nött på mitt samvete. Länge.
Lagning.
Jag har haft ett par sommarbyxor, vars resår lossnade i höstas, som legat i garderoben och bara glott surt på mig. ?När tänker du laga mig då? Kommer du göra det eller väljer du att slänga mig på återvinningen fast jag är i helt bra skick i övrigt??
Hela vintern har jag skjutit det på framtiden med ursäkten att de behövs inte förrän till sommaren. Men den kom ju för länge sen.
Sen jag har skyllt på att jag inte kan. Vet inte hur jag ska lyckas sprätta upp och sy fast resåren på ett bra sätt. Jag kan faktiskt inte sånt.

Till nu. Jag sket i vad jag kan, tog sprätten, öppnade fållen, hittade resåren, sydde dit den för hand och stängde fållen med maskin.
Jag kan visst. Löjligt.
Och nu är jag så jädra nöjd att det är gjort.

Ska banne mig rensa och städa garderoben som belöning. Och köpa ny bikini.
För den har gjort sitt.
Den tänker jag inte laga.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards