En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 2 juli 2020

Av Kattis - 2 juli 2020 10:45

Har en gammal hammock som taket havererat på för länge sen. Dynorna är fula och glider konstant ner eller isär när man sitter där. Hammocken står på en skyddat plats på altan som blivit en avlastningplats för all möjlig skit. Säkert på grund av att det är så fult med den ändå. Att man lika gärna kan ställa grejer bakom den.

I ett par år har jag drömt om en amerikansk ?porch swing?, ni vet en sån där soffa som hänger i taket på en stor vit altan på nån ranch i Texas.
Plötsligt slog det mig. Varför inte använda hammocken och göra om den. Det går ju att kroka av sittdelen och hänga den i taket. Och ta en gammal madrass och göra dynor av.

Tadaa. Med sjuttonåringens hjälp hänger den nu här. Precis som jag fantiserat om.
Och som genom ett trollslag (läs; noggrann städning) är platsen nu en mysig area för avkoppling.

Tänk så bra det kan bli.
Och imponerad av sonens fix. Det enda jag gjorde var att skära till madrassen.

Nöjd.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards