En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 4 mars 2020

Av Kattis - 4 mars 2020 21:34

Det började vid åtta imorse. Och höll på ungefär fram till lunch. Jag fick nästan panik.
Nu är det mars och det sista jag vill ha är något slaskigt vinterväder.
Men snön den vräkte ner. Med enorma, fluffiga snöflingor i bästa decemberformat.

Som personal i skolan innebär en del av min arbetstid vistelse utomhus. Oavsett väder. Jag stod och beundrade de svävande dunbollarna från under tak tills jag huttrade av stillaståendet, då svor jag tyst för mig själv och fick börja traska runt bland all fallande väta för att på något sätt ändå få upp värmen. Fast då blev jag ju alldeles blöt istället.

Ska jag springa intervaller i det här, var tankarna som rev inombords. Det kommer bli svårmotiverat och inte alls jättekul.
Men som den rutinmässiga själ jag är har jag svårt att styra om när jag väl lagt ut en bestämd kurs för något. Så har jag planerat in intervaller på onsdag, då blir det intervaller på onsdag. Punkt.

Men tack och lov. Dagen rullade på och snöovädret vidare, så efter lunch var det slut på skylfallet. Av alla de slag.
Mina intervaller fick jag till, de var till och med lättmotiverade, kanske för att jag visste vilket väder jag kunde ha fått. Så jag rännde mina trettiosekundare, hängde min tvätt och fick min kvällsapelsin.

Och sonen är hemma dessutom. Huset är åter fulltaligt och alla är friska och mamma är trött och nöjd och snart är det helg igen.
Allt är som det ska vara.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards