En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 5 mars 2020

Av Kattis - 5 mars 2020 22:11


Det var länge sen nu. Det har jag ju redan berättat. Men plötsligt kom jag till ett läge när jag kände lust. Jag ville träna judo ikväll. Ville testa om jag tyckte det var roligt igen och känna hur kroppen tyckte om det.
Min rygg är ju min sura punkt. Den värker ofta, men inte alltid på exakt samma sätt. Blir inte klok på den faktiskt.
Men just för tillfället har den var något lugnare den sista veckan. Och judo brukar nog ha motsatt effekt.
Vilket jag kände redan under uppvärmningen. Magålande övningar och fallövningar var inte ryggens favorit.

Men nevasan, brottningen, den tände gnistan i mig igen. Det var kul. Jag hittade den rollen inom mig snabbt. Min kropp visste vad den skulle göra och ben och fötter var snabba. Vilket alltid stör mina motståndare enormt. Jättekul! Det vill jag göra igen!

Får se om ryggen håller med mig. Märker hur den mår imorgon.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards