En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 9 mars 2020

Av Kattis - 9 mars 2020 21:34

Solen bländade mina ögon och jag tog tacksamt emot varenda ståle. Blundade och njöt.
Denna årstid är det något särskilt med. Ljuset som kommer tillbaka, marken som torkar upp. Till och med det dammande gruset är mysigt på något sätt.
Jag beslöt mig redan i förmiddags för att vända på träningsplaneringen för dagen. När det var sånt här vackert väder ute fick faktiskt middagstiden skjutas upp lite. Jag tänkte ge mig ut och löpa i solen direkt jag kom hem.

Sagt och gjort. Svepte en kaffe och smulade i mig en knäckemacka och iväg.
Jag drar nu igång med andra programmet av halvmaraträningen och har kaxigt bestämt mig för att köra det på tredje nivån. Den som ska ?spetsa formen? inför halvmaran.
Har kollat igenom passen där och känner väl att jag borde klara det. Får väl se.
Idag var det pass ett och korta intervaller. Femton stycken snabba löpningar på 30sekunder med lika lång vila mellan. Försökte att hålla jämn hastighet i alla intervaller. På de tio första intervallerna när jag sprang bortåt var tempot mellan 4.30-4.40 min/km, men lustigt nog var de sista fem, när jag vänt och sprang hemåt igen, snabbare. De låg på 4.20-4.30 min/km. Så inte perfekt jämnt tempo, men ändå snabbare på slutet.
Är väl ändå godkänt va?

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards