En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 20 mars 2020

Av Kattis - 20 mars 2020 22:29

Fredag.
Lämnar vinlotten, stor flaska med persikosmak, i skåpet bakom låst dörr. Det enda som redan låg där var tre flaskor rött. Suck! Hoppas det kommer mer vitt och bubbligt. Annars kan vinlotten slippa ge vinst.

Skolan vaknar sakta till liv. Och jag börjar där jag har min bänk, där den står är jag hemma. Klassrummet hos sexorna. Igår var hälften av alla barn borta, och vi räknar inte med någon förändring för idag.

På högstadiet finns inte många lärare friska alls, kanske en handfull och de får samla ihop eleverna gruppvis efter bästa förmåga.
Hos oss i de lägre årskurserna har vi också enormt manfall bland lärare och jag brukar bli instoppad lite varstans när min elev inte är på plats. Idag plockades jag och placerades med en fyra.
Härliga ungar och vi hjälptes åt med att få dagen att flyta på och att åtminstone få lite vettigt gjort. Trots endast tolv elever på plats.
Jag gillar verkligen att umgås med ungarna i skolan, för det mesta är de genomgoda och hjälpsamma. De vill verkligen visa att de kan och vet hur saker ska gå till och vad vi ska göra.

Fredag är en skön dag med tidigt avslut och jag kunde glatt knata hemåt med två flaskor bubbel!
Andrapris i vinlotteriet är inte fy skam.

Ett konstnärligt kaos i ett hörn i träslöjden.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards