En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 26 mars 2020

Av Kattis - 26 mars 2020 19:26

De sista ljusen brinner ut i de gamla glasflaskorna på köksbordet. Rom. Tror det varit rom i dem.
Tänker inte köpa mer ljus nu, nu får den mörka tiden vara slut. Sippar på min kaffe och godkänner den tanken. Ja, mörka tiden är slut och nu är det vår.
Idag har solen lyst så sprattlande glatt att jag bara kunde ha en jacka på mig. Annars har jag två. Är frusen av mig.
Till och med understället åkte av. Då banne mig är det varmt.

Kidsen på skolgården rännde runt i t-shirt och jag i endast en jacka. Vårtecken kan se olika ut.

Trött lutar jag mig tillbaka och försöker njuta av det faktum att det blir vilodag idag. Migrän under natten gav dålig sömn och resulterar nu i en vidunderlig trötthet. Blir ingen bra träning då. Roligare att få till det snyggt imorgon efter tidigt avslutat jobb.
Det kryper i mig men det struntar jag i. Försöker strunta. Vill strunta. Jaja. Jag gör så gott jag kan. Döm mig inte.

Träningbesatt. Jag vet.

På övervåningen hörs de tre små grisarna skratta rum till rum. De spelar något tillsammans på var sitt håll. Väl så samhället ser ut idag. Vi är tillsammans, var och en på sin kant. Och i dessa tider är väl just det det bästa sättet. Social frånkontakt.

Artonåringen har tagit sin tillflykt på det gamla sättet. Det där när man faktiskt befinner sig på samma plats. Han och ett gäng kompisar drog till någons fjällstuga. Låter inte som det blir så mycket skidåkning, för de låser väl allt sånt nu. Men det rör nog inte dem i ryggen. Man kan umgås på andra sätt. Resten låter jag vara osagt.
Hoppas de har kul och kommer hem lika många som de åkte upp.
Själv varit i den åldern. Varit i fjällstuga utan tanke på liftkort. Det var kul ändå.

Imorgon är det fredag. Det är också kul.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards