En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 16 april 2020

Ego

Av Kattis - 16 april 2020 21:45

Kryper ihop intill lilleman i soffan och börjar varva ner efter dagen. Den har gått i ett sen klockan sex imorse.

Idag var det kvällsmöte på jobbet från klockan sex till åtta och jag som följer mitt löpprogram inför halvmaran i slutet på maj, (Som jag får göra på egen hand på hemmaorten.) (Vilket inte sänker min motivation det minsta, snarare tvärtom. Inget kan hindra min plan.) ville ju absolut hinna med dagens löpträning innan mötet. För efter, vid halv nio, skulle det aldrig bli av.
Så jag sa till maken att han var tvungen att fixa middag och köra tolvåringen till fotbollen. Och inte jobba över. Till att börja med. Det kan ju vara bra att komma hem först. Aja.
Och det är ju inget konstigt, vi är ju två föräldrar. Att han fixar det är ju normalt.
Men. Att jag säger att jag inte hinner för att jag ska på möte, är en sak. Fast att jag inte hinner på grund av att jag ska springa. Träna. Då känns det plötsligt som att jag skolkar. Ljuger. Luras.

För mig är träningen väldigt viktig. Jag tittar nästan aldrig på tv, sitter inte särskilt mycket i soffan. Det har jag valt bort. Träningen är viktigare. Och tidig läggning. Sömn är viktigt. Det hör ihop med träningen.
Så jag offrar med lätthet mycket annat. Det mesta egentligen. Familj, barn, träning är det som är viktigt.
Sen kan jag ha damm i hörnen och hänga tvätt innan läggdags, missa kompisfika, nödhandla efter jobbet för att storhandling inte hunnits med osv.

Så jag tycker att det är ok att jag inte hann laga middag idag för att jag skulle springa.
Det var ok att jag dumpade dagen på min man. (Han har inte gnällt) Det är bara mitt eget samvete som gnisslar.

Passet då. Joråsåatt. Det gick perfekt.
Skulle springa sju intervaller på fem minuter vardera. Och varje intervall skulle öka tempot med tio sekunder/km.
Jag skulle starta första intervallen i tempot 6.00min/km Nästa skulle hålla 5.50min/km osv.
Och banne mig. Det gick kanon. Höll de med några sekunders marginal. Underbart.
Och när jag skulle hålla 5.30 var det som att få på sig rätt skor. Det bara flöt. Det var mitt tempo. Flow.

Så om jag ska se lite så där övergripande på min träning, så är det väl styrkan som går skit och löpningen som flyter riktigt bra.
Någon slutsats av det...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards