En bit ur mitt liv

Alla inlägg under maj 2012

Av Kattis - 24 maj 2012 22:13

Av Kattis - 22 maj 2012 15:31

Eftermiddagslek

 
Av Kattis - 22 maj 2012 13:37

Fyrbent vilar på altanen. Snusar efter spännande dofter i luften. Gossmor njuter.....

Liten älskad är hemma hos stora familjen på besök. Nya sambon, mormor, ska över östersjön för en veckotripp. Så det blir en tids hemmackordering.


Luften är varm och kvav. Morgonens åska lyckades inte rensa ur ordentligt. Solen försöker knuffa sig fram mellan molntjoken och sandalerna är äntligen ute i det fria!

Smågossarna såringer runt i det gröna. Och även lite där det inte alls är så grönt. Där små stackars gräsfrön gör så gott de kan....


Kämpa, det tycks det vara många som får göra just nu. Många hemskheter drabbas många. 
Mina tankar går till dem.... 

Av Kattis - 21 maj 2012 15:34

Sandlådan är ett välbesökt nöje den här årstiden. Till sandfobiske gossmors förtret ;-)

Nej, då jag fixar det! Utebyxor/innebyxor is the shit, liksom!


Värmen tvingar av oss långbyxor och gör ytterplaggen arbetslösa. Kepsen är ett måste och solkrämen måste snart letas fram. Eller snart och snart. Det är det väl hög tid för egentligen! Gossmor är lite lat och dålig på den fronten, måste jag skamset erkänna.

Men med medvetenhet följer möjlighet....till förändring! Bättring ska utlovas :-)


Kvällen idag bjuder på teater i en hel uppsjö olika varianter. Hela årskurs två bjuder på föreställningar i en mängd gruppindelningar. Och det ska naturligtvis avslutas med klasspickninck och tillhörande brännboll! Vad annars.

Det betyder tidig middag och allmän oordning i vardagsschemat.....

Av Kattis - 20 maj 2012 21:04

Projekt trappa

 
Av Kattis - 20 maj 2012 08:44

Nakna ben och en på tok för stor tröja, lilleman står och gräver i marmeladen.

Haspad och ståltrådstvinnad grind är inga som helt problem för vår lilla Houdini! Han tar sig igenom Allt!

På väg ut. Det är han hela tiden. På väg ut åt nåt håll. Antingen det är genom köksgrinden, bakdörren eller ytterdörren. Han ska igenom! Gräset ÄR grönare på andra sidan, tycks vara hans yttersta livstro....
Gossmor tar det med ro. Jag vet att det allt för snart är ett minne blott.


Själv njuter jag just nu av den otroligt underbara känslan av att ha uppnått ett mål! Mitt staketbygge som påbörjades för två år sedan är äntligen avklarat! Jag har blivit färdig och fått en trygg inhägnad av tomten :-)
Försökte förklara min lycka för mannen, men möttes av total oförstående....

Klar betyder förstås inte färdig....Där det ena tar slut, tar nästa vid. Kaffetrappa är nu så smått påbörjad..... 

Av Kattis - 18 maj 2012 08:30

Solen letar sig in under rullgardinen i köksfönstret. Syrsorna spelar morgonens visa, från sin boning uppe på köksskåpet.

Mina ben vilar på grannstolen medans jag låter dagens första kaffe lägga sig till rätta inom mig....


En fredag med hela familjen samlad. En möjligheterna dag.

Sol och vackert väder lockar till vandring i skogsmiljö, med något smaskigt ätbart.

Men den kreativa sidan hos mig vill göra rätt för sig, och få klart det sista av staketet och täcka undersidan av altanen. Helst dessutom göra en härligt djup och bred fikatrapp ner mot mitt lillla lilla trädgårdsland.....

Mycket vill ha fler, och vill mycket vill ändå mer. Mina viljor tar knappast slut där!


Huset sover till hälften fortfarande. Funderar på att springa runt och slå på en kastrull!

Denna underbara dag rinner iväg. Timmarna rullar på, och varje ovaken timme är en timme förlorad!

Kanske jag kan passa på att ta en sväng till tippen.....

Av Kattis - 16 maj 2012 16:20

Jag har kommit på en sak! En plötsligt insikt av härlighet har just slinkit in i mitt medvetande!

Jag är världens lyckligaste, som får vara mamma till dessa underbara gossar jag kan kalla mina! Som får vara hemma med mina söta små älsklingar och umgås med dem sju dagar i veckan. Kan njuta av att se alla deras små framsteg, baksteg, ljuvlighet och busighet ;-)


Men det som nästan är det bästa av allt!

För att kunna njuta och orka med alla dessa goa stunder med galna sötnosar, krävs att man med jämna mellanrum får fylla sina sinnen med sånt som stimulerar det egna intellektet. Och sånt som fyller på det själsliga energiförrådet, vid sidan av den älskade familjen.


Med andra ord en givande uppgift i tillvaron och en självuppfyllande hobby. Och då krävs något så stort som utrymme för att verka inom detta! Och eftersom jag, förutom världens bästa barn, även har världens bästa man som ger mig det utrymmet kan jag skatta mig sannerligen lycklig!


Och med detta kommer även ett relativt stort ansvar! Att ansvara för att även han får det utrymme han behöver....

Och där tror jag att jag sköter mig hyfsat.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards