En bit ur mitt liv

Alla inlägg under augusti 2014

Av Kattis - 21 augusti 2014 10:54

Klockan ringer. 

Segt drar jag mig upp för att få tyst på skiten. Jag är så trött!!

Och jag kan inte begripa varför?! Lade mig klockan tio och vaknar klockan sex. Åtta timmars sömn, det är väl jättebra!

Jag borde vara pigg som en mört!!


Men det är jag inte. Kroppen vägrar vakna.

Sätter mig på knä och sjunker ner med överkroppen rakt fram över knäna. Sträcker ut ryggen och försöker väcka liv i mig själv.

Bredvid mig, på var sida, ligger en liten slumrande sötnos. Jag skulle kunna göra vad som helst för att bara få krypa ihop och gosa in mig i deras små nackar!

Men nej.


Till slut får jag upp mig själv och kommer iväg till badrummet för att göra mig iordning.

När väl jag är klar, får jag försöka göra samma procedur med de två minifigurerna som snusar i min säng. Och de vill inte heller riktigt vakna. Fast de kommer i alla fall igång bra mycket fortare än jag själv gjorde!

Och i samma veva kommer åttaåringen nersläntrande. Han ser oförskämt pigg ut!


När påklädning och tandborstning x2 är avklarat kliver jag upp till övervåningen för att kolla så de äldre herrarna också kommer upp. Men påminner mig själv samtidigt att den äldsta faktiskt har sovmorgon. "Väck honom inte i onödan!"

Tänk vad fuskigt, han Får sova...


De andra två som ska upp kan jag se är igång. En på toa och en som yrvaket tittar ner från loftsängen.

Då är det frukosten kvar.

Och sen är det bara att traska iväg till skola och dagis.


Ja. Så ser mornarna ut i det stora blå huset.

Av Kattis - 19 augusti 2014 09:16

Suckar...


Nu har vi fått återkoppling från kommunchefen i Sunne kommun som låter meddela att bussen nu sålts och betalats av den som gav det högsta budet under försäljningen av Sunnes bokbuss.

Punkt.

Tycker han. Och dem.


Vi tycker att de har sålt bussen till fel budgivare. Den som nu har köpt bussen kom in med sitt bud ca53 sekunder för sent!

Frågan är vad gör vi nu? Ska vi lägga oss? Ska vi låta någon av juristerna vi pratat med skriva ett brev om fallet till kommunen? 

Allt kostar pengar. Pengar vi inte riktigt har så här som sexbarnsfamilj efter sommarlov och semester...


Men jag tänkte låta er ta del av hela förloppet tidsenligt. Så kan ni själva ta ställning vad ni anser vara rätt eller fel!


30JUNI


  • Hittar annonsen på blocket
  • 16.13 Kontaktade försäljaren angående vårt intresse via mail genom blocket. Gav ett bud på 30 000kr 
  • 16.34 Fick ett mailsvar med det aktuella budet på 68 000kr
  • 16.59 Mailade ett nytt bud på 70 000kr
  • 17.16 kom ett massmail till samtliga intresserade. Där bekräftades det högsta budet; 70 000kr.
  • 19.47 Massmail med nytt bud på 72 000kr. I övrigt fanns samma information som ovan, vilken följde med i alla mail hela kvällen.  
  • 21.24 Massmail med nytt bud på 72 500kr
  • 23.58 mailade vi ett bud på 75 001kr. Orsaken till den där kronan var att vi var rädda för att fler skulle lägga exakt samma summa, och ville då åtminstone ha en krona mer.
  • 23.58 massmail med nytt bud 75 001kr. Med andra ord vårat lagda bud.
  • 00.01 massmail med information om att budgivningen avslutats och att det högsta budet blev 75 500kr!


Vi blev lätt häpna och kontaktade dagen efter försäljaren. Först fick vi då ett mail där han skrev:

"Sista budet anlände till vår mailserver 00.00, men då vår mailserver i regel alltid tar lite tid på sig tycker vi att det är skäligt att anse att det skickades in 23.59."

Med tanke på att vi fick svar på vårt sista bud inom minuten, kan vi knappast anse det skäligt!


Efter en del ytterligare mailkorrespondans fick vi en printscreen på siste budgivarens mail med tid för när det skickades. 23.59.53


Ja, resten vet ni. Så vad gör vi nu?


Av Kattis - 18 augusti 2014 11:46

Skolstarten igång!
Känns som jag kan ta anställning som sekreterare hos mina skolpojkar. Med all deras pappersjobb!

Men när det väl är avklarat blir det ju ordning och reda ?
Varje barn har sin egen färg. Utom dagispojken, han behöver inte riktigt än.

Av Kattis - 18 augusti 2014 07:25

Det är en stor dag idag!
Femte gossen ska börja förskoleklass?
Lite pirrigt, lite spännande och mycket förväntansfullt!
Jag tror att han kommer trivas jättebra! Han tycker om att sitta och pyssla med bokstäver och siffror. Han är redo.
Ryggsäckar fixade. Det skedde en rejäl rotation bland dem inom hushållet. Elvaåringen fick en ny coolare variant, han är familjens fashionista, och resten av grabbarna kunde välja vilken de ville ha av de som fanns hemma och alla blev glada!
Hade tänkt köpa ny till sexåringen, men han blev så lycklig över att få storebrorsans 'gamla' Ninjago-väska!! Barn måste inte ha nytt jämt...

Av Kattis - 17 augusti 2014 22:31

Denna helg susade förbi i ett rasande tempo!

Mannen och jag firade femtonårig bröllopsdag i veckan och lät det bli en orsak till en liten mysig helg på tu man hand. För det är ju inte ofta!
Funderingarna gick tröga kring vad vi skulle kunna hitta på tillsammans så där bara för ett dygn. Vi ville gärna göra nåt och äta gott.
Valet föll tillslut på en tripp till storstan! En natt på Scandic Hasselbacken, femkamp på Gröna Lund och middag på Ulla Winbladh.
Det var superkul och jättemysigt. En liten promenad bland alla ekar på Djurgården blev det också tid för.

Fem kampen vann maken. Men jag vann i alla fall korkskyttet!

Av Kattis - 16 augusti 2014 08:38

Känns som en bra dag idag. Ser med spänning fram emot den. Vi får se var den landar oss...



Av Kattis - 14 augusti 2014 10:00

Jag har väl berättat om familjens lilla utökning? Dvs hamsterungarna?

De har nu blivit så stora att de flyttat från sin söta mamma. Två har fått ny familj och två små söta killar blir kvar i hushållet. Så nu känns det som att vi har hamstrar överallt!

Men de är så fruktansvärt söta! Jag tycker verkligen att de är ett utmärkt val som första husdjur!

De är gosiga att hålla och sitta i soffan med, de är små och tar inget större utrymme, de har jätteroliga tillbehör att koppla till burarna och de lever inte i all evighet. Tre år hinner man knappt tröttna på dem.


 



Så otroligt himla söta!!


Idag är det torsdag den 14 augusti. Och det är en ganska stor dag för mig och min man.

Vi firar kristallbröllop, heter det visst. Femton år sen vi gifte oss! Det känns smått galet. Som vanligt är tidens gång obegriplig...

Av Kattis - 14 augusti 2014 09:49

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards