En bit ur mitt liv

Alla inlägg under januari 2014

Av Kattis - 27 januari 2014 13:48

Snöstorm. Inte ett väder jag vill stoppa ut näsan i precis. 

Längtar nåt kollosalt efter sommarvärme och gröna ängar. Efter roliga och stimulerande stunder av agility och lydnad. 

Nåt fruktansvärt avis dem som har inomhusplaner att träna på!!


Idag var det jobbardag på kyrkans barntimmar. Ett underbart roligt jobb! Perfekt tidsmässigt, förmiddagar, och jätteroligt med pratstunder med föräldrar, pyssel/sångstunder med barn och lite fikaplock.

Och ikväll blir det nattjobb. Det ger många betalda timmar på kort tid, men är inte riktigt lika lättarbetat. Men det finns ju positiva sidor hos allt. Som bekant.

Och idag får jag lite av både och. Kan ju inte bli bättre. Eller...?

 

Denna morgon placerade någon en tanke inom mig. Och plötsligt bubblar funderingarna. Vad ska jag bli när jag blir stor egentligen? Hundkurser visade sig inte ha någon efterfrågan i min trakt. Undersköterska är jag ju redan, men är det verkligen det jag vill jobba med resten av mitt liv? Och jobbet i kyrkan tycker jag jättemycket om, men det är nog inget jag kan räkna med att få som något permanent i framtiden.

Hmmm....

 




Av Kattis - 26 januari 2014 16:14

Det är kallt.

Och då menar jag inte bara temperaturen utomhus. Utan det är jag som är kall. Min kropp fryser...


Trött.

Jag är trött rakt igenom. Och det kan jag inte bara skylla detoxen och det kraftigt minskade matintaget på. 

Vi har haft storbesök på judoklubben. Markus Nyman, en höjdare i vår värld, var och höll dagläger hos oss. 

Det var riktigt kul med många nya infallsvinklar och varianter på tekniker. Perfekt!

Och jag blev väldigt förvånad över hur mycket ork och energi jag ändå hade. Jag höll ut i nästan två timmar!

Men nu är jag trött. Och kall.


Och hungrig....

Av Kattis - 25 januari 2014 15:28

Mjölk, glass, socker och kakao. Inte precis nått av det som jag får äta... 

Men, men. Det är lördag och barnen har längtat efter en milkshake i veckor. Så nu är det dags att förverkliga deras dröm. Även om det frestar på mitt mat och sötsug mer än lovligt. Hjälp! Jag biter mig i läppen till ansiktet vitnar.


Gör min egen shake av blåbär, banan, äppeljuice, psylliumfröskal och ultraclearpulvret jag ska dricka en/ett par gånger om dagen. Smakar inte alls illa. Men knappast milkshake...


Tänker tveksamt på det dagsläger vi har imorgon på judon. Två träningspass med en lunchpaus emellan. Vet inte vad som kommer vara värst. Den obefintliga kraften och orken på träningen eller det faktum att jag kommer sitta och äta avocadosallad då de övriga mumsar på smörgåstårta. 

Men, som en god vän sa, det perfekta tillfället för en detox kommer aldrig. Det är bara att köra! Det är ju alltid någon som fyller år i alla fall....

Av Kattis - 24 januari 2014 15:47

Nu har jag äntligen lyckats dra igång den reningskur jag längtat efter att få genomföra! 

Jag vill rensa ur kroppen och hjälpa levern rena hela systemet utan att själv kolappsa på kuppen. 

Det är en tvåveckors kur då jag inte får äta vad och hur som helst, men det är ingen fasta i dess sanna bemärkelse. Jag dricker näringsdrycker och shakers som ska se till att blodsockret håller sig stabilt, som sätter fart på reningen, stöttar levern och städar ur tarmarna. Utöver dem får jag äta två måltider per dag i form av rejäla sallader, soppor alternativt råris med grönsaker. Så det är inger risk att jag ska behöva gå hungrig! Det kan väl vara det däringa sötsuget som får knäna darriga de första dagarna....

Vad jag får äta har jag på en lista, för jag får inte äta vad som helst. Det är speciellt utvalda och milda nyttigheter.



Detta var dagens lunch till exempel. Inte så att jag behövde gå hungrig ifrån bordet precis! Och mumsigt var det!


Jag har sedan några år tillbaka problem med leder i tår och fingrar. De tar ju lite stryk av allt kampsportande.

Men jag har hört ett flertal personer som fått väldigt mycket mindre värk sedan de gjorde en sådan här utrensning. 

Så nu är min förhoppning att mina tår mår som prinsar om två veckor!

Nu kan det ju också hända att jag tappar ett kilo eller två på vägen. Vilket jag inte alls är ute efter. Jag är mer rädd för att förlora vikten i muskler i så fall. Men jag får väl försöka kämpa med styrkepassen lite extra under tiden.

Fast orken kan nog tryta under en sådan här process... så vi får väl se.



Av Kattis - 24 januari 2014 09:48

Jag tänkte. Jag trodde. Jag ville.


Jag tröttnade. Jag insåg. Jag ångrade.


Bytte bloggadress och utseende. Och kände mig främmande och bortkommen. Längtar nu hem igen. Hit, där allting startade för så många år sen...

Jag trivs bäst där jag känner mig hemtam.

Kanske var det därför, kanske var det av någon annan orsak. Men viljan att skriva rann ur någonstans i tiden. Mellan det som var...och det som är...


Plötsligt börjar nu lusten återvända och kan hända det känns ryckigt bland tangenterna, men nu tar jag mina första kliv tillbaka.

Hoppas på kärt återseende av gamla läsare och nya nyfikna.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards