En bit ur mitt liv

Alla inlägg under februari 2013

Av Kattis - 27 februari 2013 08:35

Trodde ju att sjukligheten var avklarad redan innan helgen..... Men icke.


De två små gossarna som legat i feber sedan mitten på sportlovsveckan, fortsatte med det förbi helgen. Så till slut insåg vi att detta löser sig visst inte av sig självt. Efter sex dagars feber orkar inte små kroppar mycket längre. 

Och lille D som vi just varit inne och vätskat upp några veckor tidigare. Han som är så svår att få i vätska då han mår dåligt...


Det visade sig att båda gossarna hade streptokocker och öroninflamation. Penicillin.


Jag själv hade ju varit hostig med problem med astman hela ledigheten, vilket inte gett mig möjlighet att träna alls. 

Så på söndagen var det gradering. Ville jag ju inte missa, och jag var ju så gott som återställd, så jag tog med mig storpojken och släpade mig dit. 

Det gick bra, om än något ansträngande. Försökte ta det lugnt.

Men det dröjde inte länge efter avklarad gradering förrän jag låg däckad i soffan, med feber... Suck!

Så det blev ännu fler missade träningspass :(

Och nästa helg är det årets stora bjj-tävling....


Som om det inte var nog. Av de tre gossarna som tillfrisknat och kom iväg till skolan i måndags ligger nu två åter igen i feber på soffan! Andra varvet...


Det räcker nu!!



Av Kattis - 22 februari 2013 16:10

Astmamedicinen påfylld och på med ytterkläderna.

En rask och lång entimmespromenad gör gott även vid hosta! Får loss den lite.

Och får ur lite energi ur vilde hårfager.

För det får jag tråkigt erkänna, att efter denne sjuka sportlovsvecka är den lille fyrbente rejält urtråkad! Att sitta i köket och träna fåniga cirkuskonster räcker liksom inte då...


Och en urtråkad hund... kan bli rätt stojig...

Av Kattis - 22 februari 2013 09:07

Sitter vid det stora svarta bordet med en liten Buddha i famnen. En liten hängig och trött Buddha...


Två små gossar med hög feber väckte mig med sin skärande hosta inatt. Alvedon, vatten och ingen mer sömn för min del, blev receptet. Fick dock sova några timmar bortåt morgonkvisten istället. Går det med.

Det blev en fantastiskt händelserik sportlovsvecka! Inte!

Längtar till friskhet och skoldagar igen...


Imorgon fyller en gosse år och det väntas bli kalas... Ja, hur blir det med det då?! Avvaktar och ser hur dagen artar sig.


Och gårdagskvällen med Terere då? Jo, det var kul. Trevlig kille det där! Bolla kan han också ;)



Av Kattis - 21 februari 2013 22:24

Av Kattis - 21 februari 2013 10:05

Pumpar kroppen full med diverse astmamediciner och tar ut min lilla fyrbenta för morgonkissen. 

Flåsar runt som en storrökande fyrtiotalist och vänder hem efter utgjorda behov. Det blir en lugn dag idag...


Och idag som vi får storfrämmande på vår lilla klubb! :(

Igen. Förstår inte hur min tränare lyckas få alla giganter till oss! Den kommande veckan kommer Fernando Terere träna med oss i vår klubb!



Fernando Terere - 6x World Champion (bla black belt 2000,2003) & 2x World Cup Champion 2002,2003 bara för att nämna något!!

Han har dessutom tränat min ordinarie tränare Bruno Mattias, som även han vunnit massor förstås.


Så missar dagens träning gör jag inte! Frågan är bara på vilket sätt jag kan medverka....


                       

Av Kattis - 20 februari 2013 22:05

Av Kattis - 20 februari 2013 12:10

En lugn promenad i friska luften gör gott även då astman besvärar. Och att mata en skock änder gör rätt gott det med. Fast på ett annat plan.
Det underhåller två små barn om inte annat.
Nu blir det lunch. Fiskpudding.

Av Kattis - 20 februari 2013 08:16

Jag kan ändå inte låta bli att känna att det är bättre att vara sjuk på lovet, än att behöva missa skoldagar!


Kära lilla Samuel ligger forfarande däckad i feber och hosta. En hosta som river i halsen och får ögonen att tåras. 

Inte är det ett roligt sportlov att ligga rödblommig i soffan. Stackarn....

Och han är ju inte helt ensam i sitt tillstånd. Fast ingen annan har feber och mår så skrutt som han gör. 

Men hostar, det gör nästan allihop vid det här laget.


Själv har jag astman som gör sig påmind. Så gårdagens pass blev enbart tekniskt. Men även det är ju bra!

Man behöver inte alltid köra så svetten lackar. Att ibland fokusera helt på teknikerna och bara ta det lugnt är också det väldigt lärorikt.

Fast kanske lite frustrerande....


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards